۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۳۶۹۹۵

چاپ سوم کتاب معماری کربلا در گذر تاریخ

از ویژگیهای این کتاب، استفاده نویسنده از منابع پرشمار عربی و انگلیسی زبان است.
معماری

به گزارش خبرگزاری رسا انتشارات مسجد جمکران کتاب معماری کربلا در گذر تاریخ نوشته رئوف محمدعلی الانصاری را منتشر کرده است.

در این کتاب به موضوعات زیر پرداخته شده است:

- ارائه جوانب تاریخی شهر کربلا و مناطق اطراف آن، از دوره باستان و قبل از واقعه عاشورا.

- ارائه مراحل پیشرفت عمرانی این شهر از زمان شهادت امام حسین(علیه‌السلام) تا به امروز و به خصوص بررسی عمارت ها و مراقد مقدس این شهر که در دوره های زمانی مختلف، پیشرفت عمرانی چشمگیری داشته اند.

- بررسی جنبه های هنری و زیبایی عمارت های مذهبی و تاریخی این شهر و به خصوص بررسی عمارت های حرم مطهر امام حسین(علیه‌السلام) و حضرت عباس(علیه‌السلام) و هم چنین پیشرفت ها و نوآوری هایی که در طراحی، ساخت و تزئینات این دو عمارت صورت گرفته است.

- بررسی ساختار کنونی این شهر و بررسی راه های علمی برای بازسازی و گسترش آن.

از ویژگیهای این کتاب، استفاده از منابع پرشمار عربی و انگلیسی زبان است.

برشی از کتاب:

شهر كربلا در دوره‌هاى مختلف زمانى، نقش عمده‌اى در تاريخ اسلام داشته است ومركز تمدّن، شكوفايى فرهنگى، دينى وعمرانى محسوب مى‌شده‌است. در حال حاضر نيز اين شهر به عنوان يكى از شهرهاى مهم جهان اسلام مورد توجّه بسيارى از جهانگردان، مورّخان وشرق‌شناسان قرار دارد كه هريك به بخشى از تاريخ ونشانه‌هاى شاخص اسلامى آن مى‌پردازند.

 چنان كه گفته شد، در اين فصل به گذشته تاريخى كربلا خواهيم پرداخت وبه علّت اهميّت موضوع آن را در پنج قسمت شرح خواهيم داد :

ـ كربلا قبل از اسلام؛

ـ واقعه عاشورا؛

ـ تاريخ كربلا از واقعه عاشورا تا حكومت صفويه در عراق؛

ـ تاريخ كربلا در زمان حكومت صفويه وعثمانى در عراق؛

ـ تاريخ كربلا از زمان تأسيس دولت عراق در سال 1921.

انتشارات انتشارات مسجد جمکران چاپ سوم  کتاب معماری کربلا در گذر تاریخ  را در قطع رقعی و 376صفحه  به قیمت 40000 ریال منتشرکرده است./ 925/ د 103/ش

ارسال نظرات