۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۴۵۶

خنثی‌سازی چندین عملیات تروریستی علیه زائران اربعین

فرماندهی عملیات بغداد از خنثی سازی چندین عملیات تروریستی علیه زائران حسینی (ع) در ایام اربعین، در پایتخت عراق خبر داد.
سرتیپ ستاد «جلیل الربیعی»

به گزارش خبرگزاری رسا، سرتیپ ستاد «جلیل الربیعی» فرماندهی عملیات بغداد از خنثی کردن چندین عملیات تروریستی علیه زائران اربعین حسینی (ع)، خبر داد.

به نوشته «بغداد الیوم»، وی طی یک کنفرانس خبری در بغداد گفت: نیروهای امنیتی عراق، دو خودروی بمب‌گذاری شده را در «الدورة» توقیف کردند و دو انتحاری را نیز در «ابوغریب» شناسایی و دستگیر کردند. همچنین 10 تروریست که قصد انجام عملیات در منطقه «الراشدیة» را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی تشریح کرد که نیروهای امنیتی عراق، یک باند تروریستی را که از موصل آمده بود تا زائران را در منطقه «الکرادة» بغداد هدف قرار دهند شناسایی کردند.

وی افزود: علاوه بر این، باز هم چندین خودروی بمب‌گذاری شده و انتحاری قصد داشتند، زائران اربعین حسینی (ع) را در بغداد هدف قرار دهند که تمامی این عملیات‌ها خنثی شد. 

پیش از این نیز دفتر اطلاع رسانی حیدرالعبادی عصر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر عراق از نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور که شب و روز برای تأمین امنیت میلیون‌ها زائر اربعینی تلاش کردند، تقدیر و تشکر کرد.

العبادی همچنین گفت: «موفقیت طرح ویژه حمایت از زائران حسینی، موفقیتی دیگر در کنار پیروزی‌های نیروهای ما علیه تروریست‌ها داعش و آزادسازی شهرها و اراضی عراق است».

وی همچنین پایبندی زائران اربعینی، داوطلبان و موکب‌های حسینی به نظم و همکاری با دستگاه‌های امنیتی را ستود  و از عتبات عالیات، اهالی استان کربلا به دلیل تلاش‌های آن‌ها در استقبال از میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) و خدمت به آن‌ها قدردانی کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

منبع: فارس

ارسال نظرات