۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۳۷۸۰۱
کشیش مسیحی:

رسانه‌های غربی در حق مسلمانان اجحاف می‌کنند

کشیش و متفکر مسیحی انگلیسی با شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در لندن گفت که رسانه‌های غربی اسلام را به تروریسم و خشونت گره‌زده و زیبایی‌های آن را نشان نمی‌دهند.
 فرانک جولیان گِلی کشیش و متفکر مسیحی انگلیسی در راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا، فرانک جولیان گِلی کشیش و متفکر مسیحی انگلیسی روز گذشته با شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در لندن گفت که رسانه‌های غربی اسلام را به تروریسم و خشونت گره‌زده و زیبایی‌های آن را نشان نمی‌دهند.

این کشیش مسیحی افزود: امروز مسلمانان در این گردهمایی جمع شده تا علاوه بر گرامیداشت واقعه عاشورا با قربانیان حوادث تروریستی ابراز همدردی کنند. اما رسانه‌ها چنین رویداد بزرگی را منتشر نمی‌کنند. آنها اخبار دروغ به خورد مردم می‌دهند و وانمود می‌کنند که واقعیت‌ها را منعکس می‌کنند در صورتیکه این‌چنین نیست.

وی درباره علت حضورش در این مراسم گفت: من از داستان یک فرد مسیحی به نام وهاب الکلبی که در رکاب امام حسین (ع) در واقعه کربلا جنگید الهام گرفتم. او متوجه شده بود که مانند امام حسین (ع) برای سرنگونی طاغوت زمانه خود، نبرد می‌کند.

گلی اظهار داشت: امام حسین (ع) و حضرت عیسی مسیح (ع) دو فرد متفاوت اما با یک هدف هستند. یکی برای روشن شدن حقیقت جنگید و دیگری ظهور کرد تا برای روشن شدن حقیقت بجنگد.

این کشیش مسیحی ادامه داد: در تاریخ مسیحیت داستان‌های زیادی از نبرد مسیحیان با حکام ظالم به چشم می‌خورد که در آن مسیحیان تن به ذلت نداده و تصمیم گرفتند که با طاغوت جنگیده و شهید شوند. برخی نویسندگان سنی نیز بیان می‌کنند که امام حسین (ع) با شناختی که از کوفیان داشت نبایستی به این شهر سفر می‌کرد اما به نظر من این خواست خدا بود تا او برای روشن شدن حق علیه یزید قیام کند.

وی افزود: این وجه مشترک مسلمانان و مسیحیان است که با متفاوت بودن مسیرها هدف یکسانی را دنبال می کنند.

راهپیمایی پرشور اربعین حسینی (ع) روز گذشته با حضور هزاران تن از شیعیان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در مرکز لندن پایتخت انگلیس برگزار شد.

عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از ملیت های مختلف روز گذشته پس از تجمع و برگزاری نماز جماعت در میدان ماربل آرچ در قلب لندن، در خیابان های مجاور پارک لین لندن راهپیمایی کردند.

در سی وهفتمین مراسم سوگواری و راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در شهر لندن، شیعیان کشورهای مختلف از جمله ایران، عراق ، سوریه ، لبنان ، افغانستان، پاکستان و بحرین شرکت داشتند.

در جریان تجمع سوگواران حسینی در میدان ماربل آرچ، سخنرانان درباره اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و نیز ابعاد مختلف این حرکت عظیم سخن گفتند.

هیات های عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) درحالی که لباس سیاه به تن کرده بودند و پرچم های سبز و سیاه و علم و کتل های سنتی مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را با خود حمل می کردند، در قلب پایتخت انگلیس ندای الله اکبر، یاحسین، یا ابوالفضل، یا شهید و هیهات من الذّله سردادند.

در آیین عزاداری امام حسین علیه السلام در لندن، عزاداران حسینی دست نوشته هایی علیه گروه تروریستی داعش حمل می کردند.

سوگواران همچنین پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «آری به عدالت، نه به ظلم»، «حسین الگوی همه در هر سنی است»، «مسلمانان متحد علیه تروریسم» و «اسلام دین صلح است».

در مراسم عزاداری اربعین امام حسین (ع) درلندن، به یاد پیام آور کربلا حضرت زینب سلام الله علیها هزاران زن شیعه از کشورهای مختلف جلودار این مراسم بودند.

عزاداری اربعین حسینی در انگلیس، به عنوان بزرگترین گردهمایی اسلامی سالانه در اروپا محسوب می‌شود.

مراسم سوگواری اربعین حسینی (ع) نیز پنجشنبه شب گذشته با حضور گسترده هموطنان ایرانی و دیگر شیعیان مقیم لندن در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از ملیت های مختلف در این مراسم معنوی در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای آن حضرت اشک ماتم ریختند و با نوحه سرایی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سینه زنی و عزاداری پرداختند./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

منبع: ایرنا

ارسال نظرات