۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۳۹۵۸۰

انتقاد عالم لبنانی به عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل

رییس انجمن الفکر العاملی لبنان با انتقاد از عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل این عمل را سقوط ارزش‌های اسلامی دانست.
حجت الاسلام علی عبداللطیف فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس انجمن الفکر العاملی لبنان در دیدار با جمعی از حامیان حزب الله بر هم‌صدایی کشورهای عربی و اسلامی ضد اقدامات دشمنان علیه محور مقاومت تاکید کرد.

حجت الاسلام عبداللطیف گفت: موج دشمنی علیه مقاومت همسو با جنایت‌های دشمن صهیونیستی و در راستای جامه عمل پوشاندن به نقشه‌های آنها در سیطره بر کشورهای اسلامی مانند فلسطین، سوریه، لبنان و عراق است.

وی با بیان اهمیت استقلال کشور با تسمک به منافع ملی و سیادت اراضی دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی لبنان را به شدت محکوم و ایستادگی تمامی جریان‌ها در برابر فتنه‌‌ها و بحران آفرینی‌ها را خواستار شد.

رییس انجمن الفکر العاملی با محکومیت بیانیه صادره از سوی نشست وزرای خارجه عرب علیه لبنان و حزب الله نسبت به روند رو به رشد تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

حجت الاسلام فضل الله عادی سازی روابط با اسرائیل را سقوط ارزش‌ها و عقب نشینی از هویت اسلامی و عربی دانسته و خاطر نشان کرد: کشورهای عربی از اسلام و مسیحیت در جهت خدمت به منافع سیاسی، بی‌ثباتی و ناامن ساختن منطقه سوء استفاده می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت که ترویج آموزه‌های رسول گرامی اسلام(ص) به گسترش فرهنگ اسلام رحمانی مبتنی بر احترام به دیگران، همزیستی مسالمت‌آمیز و وحدت و همدلی منجر خواهد شد./981/ب902/ر

ارسال نظرات