۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۹۷۲۵
در دانشگاه مفید؛

از مجموعه آثار درباره مرحوم آیت‎الله‎‏ موسوی اردبیلی رونمایی شد

همزمان با نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی از مجموعه آثاری درباره ایشان با حضور جمعی از علما، پژوهشگران و اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه مفید رونمایی شد.
رونمایی از مجموعه آثار آیت الله موسوی اردبیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از مجموعه آثار مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در همایش بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید عبد‌الکریم موسوی اردبیلی با حضور جمعی از علما، پژوهشگران و اساتید حوزه و در سالن همایش‌های دانشگاه مفید برگزار شد.

مجموعه آثار رونمایی شده را سه گروه با مدیریت آقایان مهریزی، فاضل میبدی و مجید رضایی گرد‌آوره ان و مهم‌ترین این آثار علمی شامل چهار کتاب با عنوان‌های آیت‌الله موسوی اردبیلی از نگاه دیگران، اسناد ساواک در خصوص مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی و کتاب فقیه جامع و کتاب رسایل فقهیه بود.

مطالب کتاب آیت‌الله موسوی اردبیلی از نگاه دیگران،  مجموعه‌ مصاحبه‌هایی است که برخی بزرگان و اساتید آیت‌الله موسوی اردبیلی درباره این عالم بیان کرده‌اند.

کتاب اسناد ساواک نیز درباره زندگی مرحوم موسوی اردبیلی در دوران پیش از انقلاب و حضور وی در عرصه سیاست است و کتاب سوم با عنوان فقیه جامعه الشرایط بر محور زندگینامه مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی تدوین شده است.

کتاب «رسایل فقهیه»، که سه جلد از آن در حال حاضر انتشار یافته است، شامل برخی از کتاب‌های فقهی و غیر فقهی، دست‌نوشته‌ها، و مقالات مربوط به آراء، مقالات مناسبتی و نظریات مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی و تقریراتی است که شاگردان وی از دروس این استاد بزرگ تهیه کرده اند.

کتاب «فیقه جامع»، از مهم ترین آثاری بود که در این همایش از آن رونمایی شد. این کتاب دربردارنده زندگینامه علمی و سیاسی آیت‌الله موسوی اردبیلی است که به همت انتشارات مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی و به قلم ناصر مکاریان و رضا بابایی نگاشته شده است.

 این کتاب دوازده فصل دارد و در بخش پایانی این کتاب نیز تصاویر مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در عرصه‌های علمی و سیاسی آمده است.  

از تولّد تا اجتهاد، در محضر آیات نجف، بازگشت به ایران، در سنگر مبارزه، مهاجرت به تهران، در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بازگشت به قم و دوران مرجعیت، یاران و همراهان، در چشم و دل یاران، بیانات و بیانیه‌ها و پیوست‌‌ها، عنوانهای فصول دوازده گانه کتاب فقیه جامع است.

شایان ذکر است، حجت الاسلام سید جواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، سید مهدی صادقی، استاندار قم، آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و تعدادی از نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید از افراد شاخصی بودند که در این مراسم حضور داشتند./۸۷۸۲۰۲/ش

اکتای بهمنی
ارسال نظرات