۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۴۰۸۴۳

وزیر امور خارجه سابق آمریکا از «فشار» پیشابرجامی مصر و رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران خبر داد

وزیر خارجه سابق آمریکا از فشار مصر و رژیم صهیونیستی برای حمله واشنگتن به ایران خبر داده؛ فشاری که به گفته او پیش از حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اعمال شده بود.
برجام

به گزارش خبرگزاری رسا، جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد که مصر و رژیم صهیونیستی پیش از حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بر واشنگتن برای حمله به ایران فشار می‌آوردند.

وی روز گذشته در جمع یک انجمن در واشنگتن اظهاراتی در دفاع از مواضع دولت باراک اوباما در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مطرح کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «جان کری» تاکید کرده که مصر و رژیم صهیونیستی، پیش از حصول به برجام، بر آمریکا برای «بمباران ایران» فشار وارد کردند.

وی همچنین از مواضع برخی کشورها که تاکید می‌کردند «ایران، تنها زبان و ادبیات بمباران و حمله نظامی را می‌فهمد»، انتقاد کرد. 

وزیر خارجه دولت باراک اوباما، درخواست برخی کشورها برای حمله به ایران را «یک تله» برای آمریکا خواند چرا که در صورت مبادرت به این اقدام، برخی کشورهای حامی این اقدام، «علنا» از واشنگتن به دلیل انجام آن انتقاد می‌کردند.

جان کری همچنین گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «واقعا برای حرکت به سمت(حمله به ایران)، در حال تحریک(آمریکا) بود».

دیپلمات سابق آمریکایی درباره اینکه بعد از پایان محدودیت‌های 10 و 15 ساله اعمالی روی برنامه هسته‌ای ایران طبق مفاد برجام، ایران بار دیگر برنامه هسته‌ای خود را از سرخواهد گرفت یا نه، ابراز بی اطلاعی کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا البته تاکید کرده که برجام، «بهترین توافقی» بود که ایالات متحده می‌توانست به دست بیاورد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات