۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۰۸۹

دبیرکل حزب الله عراق خواستار آزادی فوری شیخ عیسی قاسم شد

دبیرکل حزب الله عراق طی سخنانی خواستار آزادی فوری و درمان رهبر شیعیان بحرین شد.
حجت الاسلام سید هاشم الحیدری از رهبر جبهه مقاومت در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری دبیرکل حزب الله  عراق طی سخنانی از مردان، زنان و جوانان بحرینی برای حضور در خیابان‎ها و درخواست جهت آزادی آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور دعوت کرد.

وی افزود: باوجود آنکه حکومت ظالم آل‎خلیفه با همراهی رژیم آل‎سعود درپی تغییر بافت جمعیتی بحرین است، اما مردم این کشور با صبر و استقامت درپی احقاق حقوق ملی، دینی، سیاسی و اجتماعی خود هستند.

دبیرکل حزب الله عراق تاکید کرد که حکومت آل‎خلیفه باید هر چه سریعتر آیت الله شیخ عیسی قاسم را از حصر خانگی آزاد کند و اجازه درمان بیماری وی را بدهد.

همچنین جنبش سید الشهدا وابسته به بسیج مردمی عراق طی پیامی از پادشاه و مسؤولان بحرین خواست که هرچه سریعتر آیت الله شیخ عیسی قاسم را از حصر خانگی آزاد کنند.

در این پیام آمده است: ما به طور دقیق به ویژه در ماه‎های اخیر درحال رصد وضعیت بحرین هستیم؛ حمد بن عیسی پادشاه این کشور در چند وقت اخیر درپی اجرای توصیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مبنی بر افزایش فشار بر انقلاب بحرین و رهبران آن است.

جنبش سید الشهدا پادشاه بحرین را مجری دستورات روسای مستکبر خود دانست و تصریح کرد: آل‎خلیفه در حالی آیت الله شیخ عیسی قاسم را تحت محاصره شدید قرار داده و سلامتش را به خطر انداخته است که وی همیشه خواهان انقلاب مسالمت آمیز ملی بوده و نقش بسیار بارزی در رهبر دینی بحرین دارد./994/ب901/ف

ارسال نظرات