۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۴۲۲۵۵
روحانی لبنانی:

حمایت از قدس با قطع روابط با رژیم صهیونیستی محقق می شود

امام جمعه برج البراجنه بیروت قطع روابط با رژیم صهیونیستی را از راه های حمایت از قدس عنوان کرد.
شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امام حسین(ع) گفت: مساله کنونی جهان را قدس تشکیل می دهد؛ قدسی که بر اساس سیاست های آمریکایی و صهیونیستی و معاهده موسوم به معاهده قرن، در خطرناک ترین لحظات یهودی سازی قرار دارد. 

وی افزود: متاسفانه برخی نظام های عربی و اسلامی نیز وارد بازی خیانت شده و اجرای پروژه یهودی سازی قدس را تسهیل می بخشند. این پروژه درصدد تخریب و ویرانی پایتخت هایی است که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت می کنند.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه در لحظات حساس و سرنوشت سازی قرار داریم، تصریح کرد: برخی به امضای توافقنامه با تل آویو و بستن معاهده های سری با این رژیم پرداخته اند که هدف از آن نیز دشمن جلوه دادن ایران و به فراموشی سپردن قدس و فلسطین است.

حجت الاسلام قبلان خاطرنشان ساخت: کسانی که می خواهند به حمایت از قدس بپردازند باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی کاملا قطع کرده و سیاست خارجی خود را بر محوریت نجات قدس و تلاش برای ضربه زدن به ثبات رژیم بنا کنند. 

وی پیام های محکومیت کشورهای عربی و اسلامی را به مثابه بمب های دودی توصیف کرد و ادامه داد: برخی از افرادی که یهودی سازی قدس را محکوم می کنند اقدامات مشابهی در نزدیک سفارتخانه صهیونیستی در کشورهای عربی و اسلامی انجام داده اند. متاسفانه بسیاری از ملت هایمان به صورت کورکورانه به تقلید از حاکمان خود می پردازند به گونه ای که ترامپ نزدیک بود در نشست عربی و اسلامی به عنوان خلیفه مسلمانان منصوب شود.

امام جمعه برج البراجنه فشار بر مصالح آمریکا و حمایت از مقاومت را بهترین پاسخ به این مساله دانست و تأکید کرد: نظام ها باید در سطح آرزوی ملت ها باشند نه لگدمال کردن آنان. نظام ها باید اقدام عملی برای آزادی قدس و فلسطین انجام دهند نه به صدرو بیانیه بسنده کنند. متاسفانه در نشست اتحادیه عرب شاهد تغییر دشمن از تل آویو به تهران بودیم و جنگ به سوی لبنان متوجه شد.

حجت الاسلام قبلان دفاع از سوریه و عراق و یمن را دفاع از قدس و فلسطین عنوان کرد و اظهار داشت: یهودی سازی قدس یکی از سیاست های آمریکا بود که این بار از زبان مردی مغرور و در پرتو اوضاع شرم آور و خجالت آور عربی و اسلامی خارج شد. آمریکا بر اساس اقدامات ذلیلانه برخی نظام های عربی بر صحنه مسلط شده و به حمایت از صهیونیست ها می پردازد./980/ب901/د

ارسال نظرات