۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۴۲۴۱۸
عضو شورای مرکزی حزب الله:

تعدّی به قدس شریف نتیجه عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را نتیجه شوق و علاقه کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی برشمرد.
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب اله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله با حضور در حسینیه منطقه النبطیه لبنان افرادی که از تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف تجلیل کردند را شریک جرم در تجاوزگری آمریکا به امت اسلامی و قدس دانست.

شيخ قاووق تاکید کرد که تصمیم ترامپ در حقیقت تشویقی از سوی آمریکا برای استمرار تجاوزگری اسرائیل در حق مردم مظلوم فلسطین، غزه، لبنان و سوریه است.

وی با انتقاد از یهودی سازی قدس افزود: هنگامی که با پدیده عقب نشینی، خفت و خواری و شوق شدید کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل مواجه هستیم بسیار عادی است که اسرائیل جرأت کند تا به سوریه و غزه حمله کند.

عضو شورای مرکزی حزب الله خاطر نشان کرد: کجایند کشورهای اسلامی و عربی که همایش‌ها و نشست‌های مختلف برگزار می‌کنند در حالی که دشمن اسرائیلی چشم طمع به یهودی سازی قدس و ساخت شهرک‌های مسکونی در این منطقه دارد.

 شیخ قاووق در بخش دیگری از سخنان خود از رویکرد دوگانه کشورهای عربی در صدور بیانیه‌ها و برگزاری همایش‌ها از یک سو و نیز همکاری نظامی با اسرائیل در جنگ علیه یمن، سوریه، ایران و محور مقاومت به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: آنچه که به وقوع پیوست نتیجه عقب نشینی و تسلیم و سازش کشورهای عربی در برابر اسرائیل است و موضوع ناگهانی نبود. هنگامی که کشورهای اسلامی میلیاردها دلار صرف خرید اسلحه برای جنگ افروزی علیه همسایگان خود می‌کنند باید شاهد چنین اقداماتی باشیم./981/ب902/ر

ارسال نظرات