۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۴۳۴۲۸
آیت الله نابلسی:

انقلاب جدیدی در فسلطین در حال شکل‌گیری است

امام جمعه صیدای لبنان با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین خاطر نشان کرد که این کشور در آستانه شکل گیری انقلاب جدیدی است.
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه‌های امروز نماز جمعه از موضع‌گیری ملت‌های اسلامی و کشورهای منطقه در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف ابراز خرسندی کرد.

آیت الله نابلسی گفت: تظاهرات، تجمع‌های اعتراضی، دیدارها و نشست‌ها، سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌ها سرآغاز عملیات مردمی، سیاسی و نظامی گسترده‌ای درون فلسطین و خارج از آن خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت داخلی فلسطین خاطر نشان کرد: به دنبال اغراق نیستیم اما درگیری‌ها و اعتراضات  داخل و خارج فلسطین روز به روز تشدید می‌شود. ما در آستانه تحول جدیدی در منطقه هستیم.

امام جمعه صیدای لبنان افزود: این سخن صحیح نیست که گفته شود بنابر تجربه‌های تاریخی آتش اعتراض‌های مردمی پس از چند روز و یا چند هفته سرد شده و رفته رفته خاموش می‌شود.

آیت الله نابلسی با بیان آنکه وضعیت کنونی منطقه قابل سنجش با دوران قبل نیست، اظهار داشت: هرچند موضع گیری‌های عربی و اسلامی با مرور زمان سرد و سردتر شد و اسرائیل نیز توانست از عنصر گذشت زمان برای عادی سازی رفتارهای خود استفاده کند اما اینبار شرایط کاملا تغییر کرده است.

وی ادامه داد: بشارت‌ آغاز یک انقلاب و انتفاضه جدید داخل و خارج فلسطین شنیده می‌شود. فرصت مناسب برای تشکیل جبهه مستضعفین در برابر جبهه مستکبرین ایجاد شده است.

امام جمعه صیدای لبنان در پایان تصریح کرد که امید ما در پیروزی این انتفاضه به عاملان، رزمندگان، جهادیان مقاوم، ملت مظلوم فلسطین و آزادمردان امت اسلامی است./981/ب914/ر

ارسال نظرات