۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۴۳۵۴۰
عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت:

عربستان با فتنه‌انگیزی به‌دنبال به رسمیت شناختن اسرائیل است

عضو ارشد اتحادیه علمای مقاومت لبنان با بیان آنکه عربستان سعودی روابط خود با عربستان را علنی ساخته از طرح این کشور برای ایجاد فتنه در منطقه با هدف به رسمیت شناختن اسرائیل خبر داد.
شیخ صهیب حبلی از روحانیان سنی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت لبنان در سخنانی در مسجد سیدنا ابراهیم واقع در صیدای لبنان از واکنش سران نشست اسلامی ـ مسیحی بکرکی در محکومیت تصمیم رییس جمهور آمریکا تجلیل کرد.

شیخ حبلی گفت: موضعی که در بیانیه اختتامیه نشست بکرکی بیان شد نشان دهنده تاکید مجدد لبنان بر حمایت از مساله فلسطین و قدس است و این مهم را جبران باسیل وزیر خارجه و میشل عون رییس جمهور لبنان در نشست سران سازمان همکاری اسلامی در ترکیه اعلام کردند.

وی افزود: در حالی که عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در خیابان‌های پاریس قدم می‌زد، میشل عون میزان التزام خود به مساله فلسطین و قدس را در سخنرانی و موضع‌گیری‌اش در نشست سران نشان داد.

عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت خاطر نشان کرد: امروز بر همگان آشکار شده است که دستگاه‌های عربی به ویژه کشورهایی که خود را متولی رسیدگی به مسائل مسلمانان می‌داند با عادی سازی روابط با اسرائیل از مساله فلسطین و قدس دست کشیده‌اند.

عالم اهل سنت لبنان اظهار داشت: عربستان سعودی که همپیمانی خود با اسرائیل را علنی ساخته ایران به عنوان کشور حامی مقاومت در فلسطین، عراق و لبنان را به عنوان دشمن به جهان اسلام معرفی می‌کند و این امر حقیقت نقش عربستان در همراهی با واشنگتن و تل‌آویو در بحران‌های منطقه‌ای را نشان می‌دهد.

شیخ حبلی تصریح کرد: عربستان در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و فراهم ساختن مقدمات به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک حکومت یهودی، به دنبال بحران آفرینی در منطقه برای تجزیه کشورهای اسلامی و تبدیل آن به کانون‌های دیگری مذهبی و قومیتی است.

وی در پایان با تقدیر از ایستادگی و شجاعت ملت فلسطین در نبرد علیه رژیم صهیونیستی از فلسطینیان خواست تا تمام روزها را به «روز خشم» تبدیل سازند تا بتوانند ضمن بازپس‌گیری قدس شریف دشمن را از فلسطین بیرون برانند./981/ب901/ر

ارسال نظرات