۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۴۵۵۱۲

تأکید معارضان بحرینی در لندن بر توقف محاکمه شهروندان در دادگاه نظامی

گروه معارضان بحرینی در لندن بر لزوم توقف فورری محاکمه و صدور حکم اعدام شهروندان در دادگاه های نظامی تأکید کرد.
شیخ علی سللمان دبیرکل الوفاق بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه معارضان بحرینی در لندن با صدور پیامی، مخالفت قاطع خود را با احکام و دادگاه های سیاسی آل خلیفه اعلام کرد و افزود: دادگاه های نظامی آل خلیفه و صدور احکام دسته جمعی در آنها که برای اولین بار در تاریخ بحرین رخ می دهد، باید به سرعت متوقف شود. این دادگاه ها تعبیر روشنی از روند نظامی کردن دولت در بحرین است.

در این پیام آمده است: حمد عیسی آل خلیفه حاکم بحرین مسؤول نظامی کردن دولت و صدور احکام اعدام است. دادگاه های نظامی با همه معیارهای حقوقی به دور بوده و محاکمه شهروندان در این دادگاه ها جنایتی است که به پرونده جنایت های نظام از سال 2011 تاکنون افزوده می شود.

معارضان بحرینی در لندن همچنین نسبت به محاکمه شیخ علی سلمان واکنش نشان داده و تصریح کردند: ادامه حبس و محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق در مسائل توهمی به شدت محکوم است. دادستانی عمومی باید پادشاه، ولیعهد، یکی از وزیران و همچنین معاون وزیر سابق خارجه آمریکا را به عنوان شاهد در دادگاه شیخ علی سلمان احضار کند.

در بخش پایانی پیام نسبت به حمایت برخی دولت ها از نظام آل خلیفه انتقاد کرده و آنها را شریک جنایت های نظام خوانده و این مساله را عامل افزایش خشونت دولتی علیه شهروندان بحرینی دانست./980/ب903/د

ارسال نظرات