۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۴۶۱۵۵
نماینده آیت الله سیستانی:

مسؤولان باید بصیرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از بی بصیرتی برخی مسؤولان انتقاد کرد و گفت: مسؤولان باید بصیرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشند.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا برگزار شد، بر ضرورت داشتن بصیرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در هنگام تصدی منصب و پذیرش مسؤولیت تاکید کرد و گفت: سیاستمداری که بصیرت نداشته باشد، مردم و کشورش را خسته و نابود می‎کند و اقتصادانی که بصیرت نداشته باشد، اقتصاد کشورش را با بحران‎های جدی مواجه می‎کند.

وی افزود: مناصب و پست‎های مهم کشوری احتیاج به افراد شایسته و با بصیرت دارد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان اینکه بصیرت نیازمند هوشمندی و دقت است، خاطرنشان ساخت: افراد بی بصیرت کشور و مردم را به آتش می‎کشند. امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از مسائل بسیار مهمی هستند که باید با بصیرت همراه شوند.

وی تاکید کرد که عمل بدون بصیرت مانند عمل بدون حکمت است که به جای اصلاح، فساد را به بار می‎آورد. برخی می‎خواهند اصلاح گر باشند ولی به علت فقدان بصیرت، موجب فساد بیشتر می‎شوند.

سارقان و متکبران مانند حیوان هستند

حجت الاسلام صافی عنوان کرد: کسانی که اموال مردم را به سرقت می‎برند، خون مردم را می‎مکند و تکبر می ورزند مانند حیوان و بلکه گمراه‎تر از آن هستند.

وی مجاهدان عراقی را دارای بصیرت دانست و گفت: بصیرت رزمندگان موجب دست‎یابی به پیروزی در مقابل داعش شد بنابراین نباید آنان را فراموش کنیم بلکه رسیدگی به رزمندگان و خانواده‎های آنان وظیفه همگانی است.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی بصیرت در قلب مانند بینایی در چشم برشمرد و ادامه داد: چشم می‎بیند همان گونه که قلب و عقل می‎بینند. برخی انسان‎ها می‎بینند ولی قلبشان کور است و برخی از نظر بینایی مشکل دارند ولی با قلبشان می‎بینند و برخی قلب و چشمهایشان می‎بینند.

وی اضافه کرد که انسان با بصیرت پایش را بلند نمی‎کند مگر آنکه در مکان محکم قرار می‎دهد و از هیچ چیزی نمی‎ترسد حتی اگر به پیروزی دست پیدا نمی‎کند./994/ب901/ف

ارسال نظرات