۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۹۲۱۰
به همت انجمن اربعین اروپا؛

ساخت مسجدی در هلند در آینده نزدیک

مدیر انجمن اربعین اروپا با اشاره به فعالیت‌های این انجمن از طرح تاسیس مسجدی در هلند با همکاری مسلمانان خبر داد.
رجبی مدیر انجمن اربعین اروپا

علیرضا رجبی مدیر انجمن اربعین اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا از آمادگی این انجمن برای تاسیس مسجدی در هلند خبر داد.

رجبی با اعلام این خبر گفت: انجمن اربعین اروپا مدت‌هاست که به فعالیت مذهبی و فرهنگی مشغول است اما ساخت مسجد از اولویت‌هایی بوده که همیشه بر آن اهتمام داشت از این رو انجمن اربعین اروپا در نظر دارد با ساخت این مسجد، رسالت دینی و فرهنگی خود را تکمیل کند.

وی در مورد فعالیت های فراملیتی و فرامذهبی انجمن اربعین در اروپا خاطر نشان کرد: از ابتدای تشکیل انجمن اربعین در اروپا اساسنامه‌ای برای کارهای فرهنگی و ساخت مسجد تنظیم و پس از این اساسنامه، مجوز فعالیت انجمن از اتحادیه اروپا اخذ شد.

مدیر انجمن اربعین اروپا با بیان این که فعالیت این نهاد دینی به فراهم آوردن امکانات برای اعزام مشتاقان از اروپا و آمریکا به کربلای معلی در ایام اربعین محدود نمی‌شود؛ تاکید کرد که این انجمن در سایر ایام سال به برگزاری جلسات قرآن، سخنرانی‌های مذهبی و برگزاری کلاس‌های فارسی برای علاقمندان اهتمام دارد.

وی افزود: تمام فعالیت مذهبی و فرهنگی، زمانی مورد توجه و استقبال بیشتر قرار می‌گیرد که مسجدی مبتنی بر رعایت موازین دقیق اسلامی، تاسیس شود. به طوری که بتوان در آن مسجد کلاس‌ها و برنامه های دینی و فرهنگی را اجرا و افرادی را برای ادامه راها تربیت کرد.

مدیر انجمن اربعین با اشاره به استفاده از نظرات اندیشمندان اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری، هدف اصلی این انجمن را ارتباط گیری با پیروان همه ادیان و راهنمایی آنان به مسیر ائمه (ع) برشمرد.

رجبی در پایان با تبیین پروژه مسجد بقیة‌الله (عج) تصریح کرد: حرکت ابتدایی انجمن برای به ثمر نشستن پروژه، فراهم آوردن پشتوانه حقوقی برای ساخت مسجد بود بطوری که با جمع آوری امضای مسلمانان هلند، در آینده کسی نتواند مانع ساخت مسجد شود./۸۴۷/ب۹۱۵/ر

ارسال نظرات