۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۵۱۴۲۰
الوفاق اسلامی:

آل‎خلیفه در حال بازی با جان مردم است

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین نسبت به استمرار محاکمه شهروندان در دادگاه های نظامی واکنش نشان داد.
جمعیت الوفاق اسلامی بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در پیامی از ادامه محاکمه شهروندان در دادگاه نظامی به شدت انتقاد کرد و افزود: همه مقدمات و اقدامات دادگاه نظامی که شهروندان در آن محاکمه می شوند، بطلان این دادگاه و دوری آن از عدالت و مسؤولیت اخلاقی و انسانی و قانونی در قبال محکومان را به نمایش می گذارند.

در این پیام آمده است: چرا احکام اعدام علیه 6 شهروند بدون فراهم شدن کوچکترین حد حقوق بشر صادر شده است؟ با توجه به رد اتهامات از سوی محکومان به اعدام و همچنین ربوده شدن و شکنجه شدن آنان، آیا این اتهامات و احکام صادره می تواند مورد قبول واقع شود؟

الوفاق با اشاره به اینکه اتهامات منتسب کاملا مبهم و نامعلوم هستند، تصریح کرد: تناقض اطلاعات این پرونده سبب بهت همگان شده است. این مسائل به افزایش شک و تردیدها و عدم اعتماد به این دادگاه ها و نیت از برگزاری آنها می انجامد.

این جمعیت نسبت به ربودن و مخفی نگهداشتن متهمان به مدت 15 ماه و مخفی کردن مجدد آنان پس از صدور حکم اظهار داشت: چه هدفی در مخفی نگهداشتن آنان در زندان های سری و عدم مجوز دیدار با خانواده ها وجود ندارد؟ چرا پرونده محاکمه در اختیار وکیلان قرار نمی گیرد؟ چرا قاضی شکنجه به وسیله برق را نادیده می گیرد؟

جمعیت الوفاق در ادامه سوالات خود درباره این حکم خاطرنشان ساخت: چرا برخی خانواده ها و وکیلان مدافع تهدید به شکنجه مشابه می شوند؟ چرا سازمان ملی حقوق بشر بحرین چشم خود را در قبال این بی قانونی ها بسته است؟ چرا محاکمه به صورت سری برگزار شد؟ چرا رسانه های دولتی اقدام به هجمه علیه متهمان کردند؟ 

در ادامه این پیام از ممنوعیت سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه به بحرین انتقاد شده و آمده است: دولت بحرین نه تنها مجوز حضور گزارشگر سازمان ملل را نمی دهد بلکه وکیلان مدافع را نسبت به انتشار هرگونه اطلاعاتی درباره این دادگاه برحذر داشته و تهدید می کند.

الوفاق اسلامی بر لزوم توقف فوری محاکمه و لغو احکام اعدام گروهی تأکید کرد و استمرار این وضع را بسیار خطرناک و بازی با جان و خون مردم خواند./980/ب902/د

ارسال نظرات