۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۵۱۷۵۴
شیخ نعیم قاسم:

ائتلاف حزب الله با جنبش امل قطعی است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ائتلاف این حزب با جنبش امل در انتخابات پارلمان را قطعی عنوان کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم افتتاحیه دوره فرهنگی ویژه بانوان در بیروت گفت: برنامه استراتژیک اعلام شده از سوی وزارت دفاع آمریکا کاملا از جنگ با تروریسم تکفیری به دور است که البته مساله ای طبیعی به شمار می آید.

وی افزود: آمریکا تروریسم تکفیری را تاسیس کرد بنابراین نمی تواند ابزار خود را سرکوب بکند. آمریکا درصدد بازگرداندن سلطه خود بر جهان است؛ سلطه ای که ساده ترین موازین حقوق بشر را رعایت نمی کند.

این روحانی لبنانی با تأکید بر ناتوانی آمریکا در تحقق این هدف در پرتو وجود مقاومت شریف در منطقه و جهان تصریح کرد: آمریکا از شکست داعش به وسیله محور مقاومت سرخورده است چرا که شکست داعش و رژیم صهیونیستی و پروژه تجزیه منطقه به معنای شکست آمریکاست و بر این اساس به تهدید روی می آورد.

شیخ نعیم قاسم تحقق اهداف آمریکا در منطقه را غیرممکن دانست و اظهار داشت: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می تواند تصمیم خود مبنی بر پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی را اعلام کند اما توانایی جدا کردن قدس از دل و جان مردان و زنان و حتی کودکان را ندارد چرا که قلب آنان از تانک و جنگنده های صهیونیستی قویتر است.

عضو ارشد مقاومت از همگان خواست به صورت گسترده به حمایت از ملت فلسطین بپردازند زیرا دستاوردهای محور مقاومت سبب ساخت آینده واقعی در منطقه می شود.

وی درباره انتخابات آتی پارلمان در لبنان گفت: انتخابات در زمان مقرر برگزار شده و تلاش برای به تاخیر انداختن آن نیز بیهوده و برای تلف کردن وقت لبنانی ها صورت می گیرد. این اختلافات سیاسی هیچ تاثیری بر انتخابات پارلمانی نخواهد داشت و انتخابات ان شاء الله در همان روز برگزار خواهد شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که حزب الله گفت وگوهای مستمری با سایر گروه های سیاسی برای انتخابات دارد اما تاکنون مساله قطعی ائتلاف با جنش امل در همه حوزه های انتخابی است./980/ب902/د

ارسال نظرات