۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۵۳۱۳۳

تشرف علمای الازهر به زیارت بارگاه امام علی

جمعی از علما و اساتید الازهر مصر به زیارت بارگاه مطهر امیرالمومنین علی (ع) مشرف شدند.
نام نویسی دوره تخصصی تربیت مبلغ بین الملل ویژه خواهران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علما و فقهای الازهر و نمایندگان وزارت اوقاف مصر به زیارت بارگاه مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف مشرف شدند و با محمد علی رزوقی رییس شورای مدیریت آستان مقدس علوی دیدار و گفت‎وگو کردند.

رزوقی در این دیدار بر ضرورت افزایش همبستگی و اتحاد میان مسلمانان تاکید کرد و گفت: عشق به رسول اکرم (ص) و ا هل بیت (ع) رمز وحد میان مسلمانان می‎تواند باشد.

ولی مطر استاد دانشگاه الازهر مصر در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: بدون شک خداوند متعال بر ما منت نهاده است که ما توفیق تشرف به زیارت بارگاه مطهر امیرالمومنین علی (ع) را کسب کردیم.

وی ادامه داد: خداوند متعال پس از رسول اکرم (ص) بهترین مخلوق‎های خودش یعنی امام علی (ع)، امام حسین (ع) و جمع کثیری از اهل بیت (ع) را در عراق قرار داده است.

این استاد دانشگاه الازهر خاطرنشان کرد: به این سفر آمدیم تا چهره نورانی برادران شیعه خود را از نزدیک ببینیم و محبت خود نسبت به پیروان اهل بیت (ع) ابراز داریم.

یوسف رواب از اندیشمندان مصری نیز گفت: هدف از این سفر افزایش روابط میان علمای الازهر و حوزه علمیه نجف اشرف است.

این اندیشمند مصری اظهار داشت: اگر فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی در مبارزه با جریان تروریستی داعش نبود، بسیاری از پایتخت‎های کشورهای عربی سرنگون شده بودند. این فتوا پیش از آنکه مردم عراق را متحد کند موجب اتحاد و همبستگی امت عربی شد./994/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات