۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۵۵۶۹۱
شیخ نعیم قاسم:

ایران نعمت بزرگی برای منطقه است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از ایران به عنوان نعمت بزرگی برای منطقه یاد کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی حزب الله لبنان با حضور جمع کثیری از علمای و شخصیت های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در سالن شهید احمد قصیر شهر صور برگزار شد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: ایران نعمت بزرگی برای منطقه است و منطقه را از گسترش رژیم صهیونیستی نجات داد و از مقاومت های ملت ها برای دستیابی به استقلال حمایت می کند.

وی افزود: آمریکا به این دلیل با ایران دشمنی دارد که این کشور به حمایت از مقاومت می پردازد. اتهامات هسته ای و سایر اتهامات کاملا اشتباه و باطل هستند و پس از توافق هسته ای روشن شد که مشکل با ایران به هیچ وجه هسته ای نیست.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد که مشکل اصلی با ایران اینست که دغدغه ملت های منطقه را دارد و این مساله سبب شکسته شدن پایگاه اساسی استکبار در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی شده است. ایران به شدت در راستای بازپس گیری حقوق ملت مظلوم فلسطین و همه ملت های منطقه تلاش می کند.

وی اظهار داشت: آمریکا منطقه ای ضعیف و تجزیه شده را می خواهد و از تجاوزهای رژیم صهیونیستی برای مجبور کردن ملت های منطقه به گزینه های رژیم حمایت می کند اما حزب الله راه مقاومت جهت آزادی سرزمین و استقلال را در پیش گرفته است.

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: آمریکا نمی تواند ما را به دوران پسرفت و ضعف و سرسپردگی بازگرداند چرا که دوران پیروزی های مقاومت، پایگاه تاریخی برای دوران قوی کنونی و آینده ای مستقل به شمار می آید.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان ساخت: رژیم صهیونیستی اگر می توانست لبنان را به سرزمین اشغالی اضافه می کرد و جنوب لبنان را به مستعمره خود مبدل می ساخت اما مقاومت در برابر این توطئه ایستاد و صهیونیست ها را از خاک لبنان اخراج کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی توانایی تجاوز ندارد، تأکید کرد که رژیم پیش از هر اقدامی باید به فکر عکس العمل و دفاع و مقاومت لبنانی ها باشد.

عضو ارشد مقاومت در بخش پایانی سخنان خود گفت: هیچ کس نمی تواند لبنان را به مساله ای واداشته و حقوق خاکی و آبی آن را سلب کند چرا که این کشور در پرتو معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت در قدرت قرار دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات