۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۵۶۷۱۵
شیخ نعیم قاسم مطرح کرد؛

تلاش عربستان و آمریکا برای شکست حزب الله در انتخابات پارلمان

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که عربستان و آمریکا به شدت برای شکست حزب در انتخابات پارلمان لبنان تلاش می کنند.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشست انتخاباتی شمال این کشور گفت: عربستان و آمریکا و غربی ها می خواهند بدانند حزب الله چند کرسی در انتخابات پارلمان بدست می آورد و به دنبال راه هایی برای تضعیف این حزب در انتخابات هستند.

وی افزود: آنها اعتقاد دارند تضعیف حزب الله در انتخابات و عدم دستیابی به آرا ضربه ای به مقاومت بوده و همپیمانان مقاومت را دلسرد می کند اما  به آنها می گویم خودتان را خسته نکنید چرا که نمی توانید معادلات انتخابات را تغییر دهید.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که این انتخابات حجم هر جریان سیاسی را نشان خواهد داد و ما تنها در پی آرای خود هستیم و چشم طمع به آرای دیگران نمی بندیم.

وی اظهار داشت: ما به مردم اعتماد داریم و جزئی از آنان به شمار می آییم. پارلمان باید جایگاهی برای خدمت باشد. انتخابات آتی در شرایط حساس منطقه انجام می گیرد به گونه ای که آمریکا از حضور داعش در منطقه حمایت کرده و در برابر هرگونه مصالحه و راه حل سیاسی می ایستد؛ بنابراین نباید منتظر راه حل در سوریه بود.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: آمریکا به شدت در پی تثبیت مصالح رژیم صهیونیستی است و این مساله به ادامه بحران نیاز دارد. در یمن نیز شاهد بمباران کودکان و زنان و کهنسالان به وسیله عربستان سعودی هستیم. این در حالی است که سعودی ها به خوبی می دانند که در یمن به پیروزی نمی رسند.

معاون دبیرکل حزب الله تأکید کرد که لبنانی ها در برابر فتنه مقاومت کرده و در پی محافظت از ثبات کشورشان هستند چرا که لبنان هم اکنون به کشوری باثبات در منطقه ای پرتنش مبدل شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما به آینده لبنان عدم وابسته به کشورهای عربی و منطقه ای ایمان داریم. حزب الله شریک در ساخت کشور است و نباید آن را در نقطه مقابل قلمداد کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات