۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۵۷۱۳۴

آیت الله نجفی بر حفظ وحدت و انسجام ملی در عراق تاکید کرد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با مقامات سیاسی اقلیم کردستان بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام ملی در عراق تاکید کرد.
حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک و مقامات سیاسی اقلیم کردستان عراق با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام ملی در عراق تاکید کرد و گفت: مردم عراق اعم از هر قوم و طائفه‎ای که باشند از حقوق برابر و یکسانی در برابر دولت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: نقاط اختلاف باید به نقاط قوت عراق تبدیل و موجب گسترش ضعف و تفرقه در این کشور نشود.

این مرجع تقلید تاکید کرد که عناصر وحدت باید در خلال عناصر ایمان دینی پایه گذاری شود زیرا عشق به وطن از نشانه‎های ایمان است. معلمان، مربیان و دانشگاهیان باید بذر عشق به عراق را در جان شاگردانشان بکارند.

وی خواستار توجه جدی به تاریخ و تمدن عراق شد و اظهار داشت: این دو عنصر فقط از خلال اصلاح نفس و ذات مسؤولان و مقامات محقق می‎شود. همان طور که وضعیت مردم در جنوب و مرکز عراق فکر من را مشغول می‎کند، وضعیت فرزندانم در شمال عراق نیز فکرم را مشغول میسازد.

حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله نجفی نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت:  هیچ گزینه‎ای جز حفظ وحدت و انسجام ملی برای حل مشکلات عراق وجود ندارد. گفت‎وگو ملی باید بر اساس مصالح ملی و بدون هیچ تبعیضی میان مردم عراق، آغاز شود.

مقامات سیاسی اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این اقلیم خدمت حضرت آیت الله نجفی اظهار داشتند که مواضع مرجعیت عراق عامل اصلی حفظ وحدت ملی و جلوگیری از ریختن خون انسان‎های بی‎گناه می‎شود./994/ب901/ف

ارسال نظرات