۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۵۷۳۳۹
شیخ نعیم قاسم:

همه مشکلات منطقه از خطر سرطانی صهیونیستی نشأت می‎گیرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همه مشکلات منطقه از خطر سرطانی صهیونیستی نشأت می‎گیرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم اختتامیه دور فرهنگی که در مجتمع المجتبی در بیروت برگزار شد، گفت: در منطقه ما خطر سرطانی بزرگی به نام رژیم صهیونیستی وجود دارد که عامل همه مشکلات کشورهای عربی و اسلامی به شمار می آید. آمریکا و همپیمانان آن تنها به فکر حفظ این رژیم هستند حتی اگر همه کشورها نابود شوند.

وی افزود: اخراج شهروندان فلسطینی از سرزمینشان و اوضاع بحرانی در منطقه از رژیم صهیونیستی نشأت گرفته و حضور تکفیری های مورد حمایت آمریکا و برخی دولت های عربی و غربی نیز با هدف تأمین امنیت این رژیم اشغالگر صورت می گیرد.

عضو ارشد مقاومت از جنگ و ویرانی در سوریه و یمن و عراق و لبنان به عنوان یکی از جنایت های اشغالگران یاد کرد و اظهار داشت: عربستان نیز در این راستا در حال خدمت به رژیم صهیونیستی است و به شدت در راستای عادی سازی روابط با دشمن و ایستادگی در برابر محور مقاومت تلاش می کند.

وی با تأکید بر ادامه راه مقاومت تصریح کرد: ما همواره در خط دفاع قرار دشتیم و هیچگاه در خط حمله قرار نگرفته و به کسی تجاوز نمی کنیم بلکه مورد هجمه قرار گرفتیم و به دفاع از خود مشغول هستیم. ما خاک لبنان را آزاد کرده، تصمیم سیاسی را بازپس گرفته و با معادله ارتش، ملت و مقاومت به حمایت از لبنان و استقلال کشور و نسل های آینده پرداختیم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه حزب الله هیچ تفاوتی میان شهروندان قائل نیست، ادامه داد: ما در شادی و غم و پیروزی و مشکلات به مثابه یک پیکر هستیم و بر این اساس دشمن تلاش می کند تا به این پیکر واحد ضربه بزند اما شهروندان به این مسائل بی توجه بوده و شاهدیم که چگونه یک مادر، فرزند شهید خود را تشییع کرده و سایر فرزندان خود را در راه شهادت تقدیم می کند.

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان ساخت: خانواده های مقاومت با وجود همه چالش ها به صورت یکپارچه از مقاومت حمایت می کنند و ما نیز همواره در راستای برطرف کردن نیازهای آنان تلاش می کنیم. ما حتی موسسه شهید را تاسیس کرده و در حال خدمت رسانی به خانواده های شهدا هستیم و این را وظیفه خود می دانیم.

وی حزب الله را جزئی از مردم توصیف کرد و گفت: ما در کنار مردم بوده و با شادی آنان شاد و با ناراحتی آنان ناراحت می شویم ولی این مساله برای دشمنان گران بوده و به هر صورت ممکن درصدد جدایی میان حزب الله و مردم هستند. آنان نمی دانند جدایی بین اعضای یک پیکر امکان پذیر نیست و هیچگاه شاهد این موضوع نخواهیم بود.

عضو ارشد مقاومت اعتراض مردم به اوضاع کنونی لبنان را حق طبیعی آنان برشمرد و تصریح کرد: شهروندان حق دارند در برابر فساد در ارگان های دولتی، چپاول اموال عمومی و تجاوز به کرامت و زندگی با عزت فریاد بزنند و ما نیز در این فریادها در کنار مردم ایستاده ایم. دولت موظف است برای حل مشکلات برنامه ریزی کرده و دستگاه های نظارتی را فعال سازد و پارلمان نیز باید اشتباهات دولت را بازگو کرده و سکوت اختیار نکند.

شیخ نعیم قاسم درباره شعار «حمایت می کنیم و می سازیم» حزب الله در انتخابات پارلمان لبنان بیان داشت: ما همواره به حمایت از مردم پرداخته و تا حد امکان در راستای بازسازی کشور تلاش کرده ایم اما دیگران نیز باید در این مساله مشارکت داشته باشند و اگر این کار را انجام ندهند چالش هایی پدید می آید./۹۸۰/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات