۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۳۸۴
فرزند آیت الله نجفی:

با جانمان از اقلیت‎های مذهبی دفاع می‎کنیم

فرزند یکی از مراجع تقلید نجف اشرف هر گونه طرح برای محدودیت اقلیت‎های دینی را محکوم کرد و بیان داشت که با جانمان از آنان دفاع می‎کنیم.
حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی در دیدار با تعدادی از اعضای کلیسای آلمان شرقی گفت: مسیحیان عراقی بخشی از مردم این کشور هستند.

وی افزود: هر گونه طرح و برنامه‎ای برای پایان دادن به حیات اقلیت‎های دینی در عراق را به شدت محکوم می‎کنیم و اجازه نخواهیم داد که در قالب طرح‎های مختلف حق اقلیت‎های مختلف پایمال شود.

مدیر دفتر حضرت آیت الله نجفی تصریح کرد که حاضریم برای محافظت از اقلیت‎های دینی موجود خون هم بدهیم زیرا آن‎ها بخشی از تاریخ، تمدن و وجود این کشور هستند.

وی بر ضرورت افزایش آگاهی اجتماعی برای گسترش صلح در عراق، نابودی هر گونه جنگ و عدم گرایش به درگیری‎های سیاسی تاکید کرد و ادامه داد: مرجعیت عراق تنها راه بهبود وضعیت این کشور را گسترش صلح و همزیستی مسالمت آمیز میان مردم عراق و کشورهای همسایه می‎داند.

حجت الاسلام نجفی تاکید کرد که  ملت عراق مستحق پیروزی بر جریان تروریست داعش بودند و به حق خود دست پیدا کردند.

وی بیان کرد: مجامع بین المللی باید با دولت‎های که از افراط گرایی در داخل و خارج از عراق حمایت می کنند مقابله و به گسترش صلح در عراق و منطقه کمک سازند و از سیاست چشم پوشی از اشتباهات دولت‎ها نسبت به یکدیگر دست بردارند.

فرزند حضرت آیت الله نجفی، عراق را یک الگویی برای زندگی مسالمت آمیز ادیان و فرق مختلف دانست و اظهار داشت: از همه فرق‎های که به زندگی مسالمت آمیز مردم در کنار یکدیگر احترام می‎گذارند، حمایت می‎کنیم./994/ب902/ف

ارسال نظرات