۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۵۷۹۳۹
سید علی فضل الله:

دین درصدد نجات زن از نگاه تبلیغاتی است

امام جمعه بیروت با اشاره به نگاه ابزار تبلیغاتی غرب به بانوان تأکید کرد که اسلام درصدد نجات زنان از این دیدگاه است.
حجت الاسلام فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن تکلیف 300 دختر به همت موسسه خیریه المبرات وابسته به دفتر حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل الله از مراجع تقلید فقید لبنان با حضور حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت، علی العامری سفیر عراق و جمعی از علما و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی در منطقه حاره حریک برگزار شد.

حجت الاسلام فضل الله در این مراسم گفت: امروز را می توان روز جشن و شادمانی و خرسندی نامید چرا که جمعی از دختران ما مسؤولیت پذیری خود را با قدرت آغاز کرده و با اعتماد به نفس کامل وارد یکی دیگر از پایگاه های زندگی شدند.

وی افزود: گرچه نماز و روزه و سایر عبادت ها از اهمیت فراوانی برخوردار هستند اما هنگامی که از مسؤولیت سخن می گوییم حضور بانوان در میدان های بیداری، علم، سلوک، اخلاق و عمل را مدنظر قرار می دهیم.

این روحانی لبنانی تکریم این دختران را یادآوری چهره انسانی و خدمات حضرت زهرا(س) توصیف کرد و اظهار داشت: حجاب تنها یک پوشش ظاهری نیست بلکه پوششی است که محتوای گرانبهایی دارد. دین درصدد ظاهر نیست بلکه به دنبال ارزش هایی است که عبادت ها بر اساس آنها قرار داده شده اند. 

وی ادامه داد: حجاب از سوی دین به بانوان هدیه داده شده است تا آنان به عنوان یک انسان نگریسته شوند نه صرف یک زن.

حجت الاسلام فضل الله درباره هجمه علیه حجاب تصریح کرد: دشمنان می خواهند زیبایی زن تنها در چهره و بدن او محدود شود اما اسلام می خواهد زیبایی بانوان در اخلاق و علم و عقل و سلوک آنان نمایان شود. دشمنان درصدد هستند تا زن به ابزار تبلیغاتی مبدل شود ولی دین می خواهد بانوان را از این نگاه زشت و توهین آمیز نجات دهد. 

امام جمعه بیروت بر لزوم حضور بانوان در صحنه تأکید کرد و گفت: زنان ثابت کرده اند که نقش فعالی در جامعه دارند و می توانند مسؤولیت های خوبی را برعهده گیرند. این مساله مستلزم اعتماد به نفس و اعتماد بانوان به یکدیگر است./980/ب902/د

ارسال نظرات