۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۵۹۷۸۸

آیت الله قبلان خواستار اقدام عملی برای نجات فلسطین شد

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خاطرنشان کرد که مجامع بین المللی باید اقدام عملی برای نجات ملت فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی انجام دهند.
آیت الله عبدالامیر قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی پیامی روز «زمین فلسطین» را گرامی داشت و بیان داشت: اقدام مردم فلسطین در این روز شایسته تقدیر است. این مردم قهرمان با ایمان و عزم راسخ با رژیم صهیونیستی که از انسانیت بوی نبرده‎ است، مقابله کردند.

وی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران افزود: شهیدان فلسطین زنده و در نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند، آنان همراه با مردم فلسطین در راستای بازگشت این کشور به ملت خود و پاکسازی آن از لوث اشغالگران تلاش وافری انجام دادند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان های بین المللی بشردوستانه برای پایان دادن به استکبار و جنایت‎های رژیم اشغالگر اسرائیل باید اقدام عملی و جهانی انجام دهند.

وی ادامه داد: ملت فلسطین پیش از آنکه به پیام و بیانیه‎های محکومیت کشتار مردم مظلوم خود احتیاج داشته باشند، نیازمند همبستگی عملی و بازگشت مساله فلسطین به موضوع اول جهان عرب و اسلام هستند.

آیت الله قبلان اقدام رژیم صهیونیستی در نقض مکرر حق حاکمیت لبنان را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: همه مراکز و موسسات لبنانی باید این گونه اقدامات اسرائیل را محکوم و با هر گونه اقدامی که امنیت و ثبات این کشور را تهدید می‎سازد، مقابله کنند.

وی بر ضرورت حفظ وحدت ملی تاکید کرد و خاطرنشان کرد که ملت لبنان باید اختلافات و سخنان تحریک آمیزی که موجب تضعیف ارتش و مقاومت می‎شود را کنار بگذارند./994/ب901/ف

ارسال نظرات