۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۶۰۷۵۸
ولایتی:

جامعه اسلامی بیش از هر زمانی نیاز به وحدت دارد

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل بیان داشت: جامعه اسلامی بیش از هر زمانی نیاز به وحدت دارد و اتحاد به معنای کنار گذاشتن اعتقادات یکدیگر نیست.
دکتر علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرگزاری رسا، طبق اعلام روابط عمومی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه، شب گذشته ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل، آیت الله اراکی رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب، آیت الله تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، آیت الله محمدی مدیر کل اداره اوقاف، آیت الله اختری رییس مجمع جهانی اهل بیت و تعدادی دیگر از مسوولان جمهوری اسلامی ایران با استقبال نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و وزیر اوقاف سوریه وارد این کشور شدند.

ولایتی در همایش بین المللی دو روزه «القدس وجهتنا» (قدس مسیر ماست) اظهار داشت: مسلمانان در شرایط کنونی از هر زمان دیگر نیاز به وحدت دارند.

وی گفت: بزرگان امت اسلامی وقتی نزاع و اختلاف داشته باشد نمی تواند اتحاد در بین مسلمان ایجاد کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: جامعه اسلامی بیش از هر زمانی نیاز به وحدت دارد و اتحاد به معنای کنار گذاشتن اعتقادات یکدیگر نیست.

ولایتی تصریح کرد: اختلاف امری طبیعی در بین مسلمانان است اما وحدت و اخوت، برای مقابه با دشمنان نیاز است. توجه به قدس یعنی مبارزه با ظلم و ستم است و توجه به آن عدالت را بر حق مردم فلسطین به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم سوریه با بحران جنگ مواجه هستند، گفت: ملت سوریه علی رغم مشکلات جنگ، قدس و مظلومیت آن را فراموش نکرده است و آن را هدف اصلی خود می دانند.

ولایتی ادامه داد: بیش از 80 کشور جهان با همکاری استکبار و رژیم صهیونیستی غاصب علیه ملت و دولت سوریه مبارزه می کنند و در این جنایت تعداد زیادی از کودکان و زنان سوری را کشته و بیش از 40 درصد مردم را آواره کرده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: گروه منحرف وهابت محور تمامی حرکت های تروریست ها علیه مردم منطقه هستند و نظام فاسد و جاهل نیز تامین کننده مالی و تجهیزاتی آنهاست.

ولایتی تصریح کرد: صلاح عقیده ای آنها تفرقه و نفاق است و در ابتدا با شعار تفرقه بین شیعه و سنی جنگ را ار آغاز کردند.

وی بیان کرد: حافظ اسد رییس فقید سوریه، این کشور را به عنوان یک قلعه محکمی ساخت و جانشین آن (بشار اسد) این خط را ادامه داد. بنیانگذار تشکیل خط محور مقاومت و آزادی قدس شریف در جهان اسلام امام خمینی (ره) بود که رهبر معظم انقلاب این راه همچنان ادامه می دهد.

لازم به ذکر است که اولین همایش «قدس مسیر ماست» به همت وزارت اوقاف سوریه و با همکاری دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کشور سوریه با حضور سران مذاهب اسلامی از بیش از ۱۲کشور در تاریخ ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه برگزار خواهد شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات