۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۶۲۶۴۲
روحاني انقلابي بحرين در گفت‌وگو با رسا:

عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل برخاسته از فقدان مشروعیت و مقبولیت حکومت‌ها است

پژوهشگر و روحانی انقلابی بحرینی روی آوردن کشورهای عربی به اسرائیل را نشان از فقدان مقبولیت و مشروعیت این حکومت‌ها در میان ملت های مسلمان دانست.
علی الکربابادی

حجت الاسلام شیخ علی کربابادی روحانی انقلابی بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به وضعیت نامساعد بحرین و افزایش سرکوب‌ها و بازداشت‌های سیاسی گفت: متاسفانه همچنان رهبران و فعالان انقلابی و سیاسی یکی پس از دیگری بازداشت می‌شوند. احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی نیز با حالتی از خفقان و سرکوب مواجه هستند. آیت الله شیخ عیسی قاسم نیز همچنان در حصر خانگی است و منطقه الدراز به شدت محاصره شده است. رژیم آل خلیفه پس از بازگشت آیت الله عیسی قاسم از بیمارستان به منزل نظارت‌ها را تشدید کرده است.

وی افزود: با وجود تمام تلاش‌هایی که از سوی انقلابیان داخلی و رهبران تبعیدی خارج از کشور صورت می‌گیرد و با وجود آنکه سازمان‌های حقوق بشری نسبت به تبعات سرکوب مردم هشدار می‌دهند اما رژیم آل‌خلیفه بدون توجه به این هشدارها در سرکوب، کشتار و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم عنان از کف داده و فریاد عدالت خواهی مبارزان را نشنیده گرفته است و همه این موارد نشان دهنده آن است که بحرین هر روز از وضعیت بد به سمت وضعیت بدتر سوق داده می‌شود.

روحانی انقلابی بحرین خاطر نشان کرد: تا زمانی که تفکر سرکوب‌گری از سوی مسؤولان حکومتی در کشور علیه ملت مظلوم بحرین ترویج شود، نباید بشارتی مبنی بر اینده بهتری را نوید داد. آنچه که امیدها را در قلوب مردم زنده نگه داشته، مسیر مبارزه، ایستادگی، مقاومت و عدالت خواهی در چهارچوب انقلاب است. در حقیقت بافت‌های مختلف مردمی از علما و فعالان سیاسی ـ حقوقی تا مردم عادی و اجتماعات انقلابی جوانان است که امید را در قلب مردم زنده نگه داشته و همین ما را به آینده امیدوار کرده و آینده یقینا بهتر است اکنون است.

حجت الاسلام کربابادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عادی سازی روابط میان اسرائیل و بحرین در هنگامی که مردم فلسطین در غزه با دشمن صهیونیستی به مبارزه برخاسته‌اند، اظهار داشت: این رفتار یکی از نشانه‌های فلاکت و ذلیل بودن رژیم آل‌خلیفه است. در واقع فقدان مشروعیت و مقبولیت در میان مردم و احساس عزلت و بی‌اعتباری حاکمان خلیفی را به سوی اسرائیل سوق داده است.

پژوهشگر و فعال انقلابی بحرین ادامه داد: نبود مشروعیت حکومتی تا بدانجا است که حمد آل‌خلیفه پادشاه بحرین از سایه خود نیز در هراس است زیرا به دلیل سیاست‌های سرکوب‌ گرانه‌اش هیچگونه احساس امنیتی ندارد. به نظر بنده ارتباط میان اسرائیل و بحرین نشأت گرفته از یک هدف مشترک است زیرا هر دو رژیم از فقدان مشروعیت رنج می‌برند از این رو ارتباط این دو رژیم غاصب و اشغالگر نشان از هدف و آینده مشترک دارد و ائتلاف میان صهیونیست‌ها و آل‌خلیفه راهکار فائق آمدن بر این مشکل است.

وی با اشاره به تاثیر حوادث منطقه‌ای بر انقلاب بحرین تصریح کرد: قطع روابط کشورهای عربی با قطر یا حمله عربستان به یمن تاثیر مستقیمی را بر ضعف رژیم آل‌خلیفه گذاشته است. قوّت و توان حاکمیت بحرین وابسته به کشورهای عربی است و از همین رهگذر در سال 2011م انقلاب بحرین توانست به دلیل سرکوب‌های قومیتی ـ مذهبی صدای مظلومیت خود را به گوش جهانیان رسانده و توجه حاکمان منطقه‌ای را جلب کند اما عربستان سعودی نسبت به این موضع گیری‌ها به شدت واکنش نشان داد.

حجت الاسلام کربابادی در پایان تاکید کرد: با خشمگین شدن عربستان از کشورهای عربی، رویکرد آنان به انقلاب بحرین نیز تغییر کرد اما یقین بدانید که این اختلاف‌ها و درگیری‌ها میان برخی دولت مردان عربی به ویژه جنگ علیه یمن به تشکیل جامعه‌ای یکدست علیه عربستان و بحرین و دولت‌های همپیمان خواهد شد و إن شاء الله همین امر به نابودی هرچه سریعتر این دو رژیم و پیروزی کامل انقلاب منجر خواهد شد./981/ب914/ر

ارسال نظرات