۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۶۵۷۱۲
دیده‌بان حقوق بشر بحرین:

رژیم آل‌خلیفه مسؤول حفظ سلامت آیت الله عیسی قاسم است

رییس بخش آزادی‌های دینی دیده‌بان حقوق بشر بحرین رژیم ال‌خلیفه را مسؤول حفظ سلامت آیت الله عیسی قاسم دانست.
آیت الله شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرگزای رسا، حجت الاسلام شیخ میثم سلمان رییس بخش آزادی‌های دینی دیده‌بان حقوق بشر بحرین دیدار رییس جمهور آمریکا با حاکم بحرین پیش از جنایت‌های انجام شده در منطقه الدراز را پوشش سیاسی و معنوی ترامپ از آل‌خلیفه توصیف کرد.

شیخ میثم سلمان با ارائه مستندات و مدارکی پیرامون دست داشتن مسؤولان آل‌خلیفه در کشتار مردم منطقه الدراز گفت: اطلاعات پزشکی و مستندات ارائه شده از سوی پزشک قانونی نشان می‌دهد که بسیاری از شهیدان دفاع از آیت الله عیسی قاسم با چراغ سبز آل‌خلیفه و از سوی مأموران امنیتی به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: با آنکه مسؤولان آل‌خلیفه هرگونه دخالت در کشتار مردم منطقه الدراز را نفی می‌کنند اما مطابق با مدارک و مستنداتی که به دست ما رسیده است، آنان به صراحت دستور کشتار مردم را صادر کرده‌اند و این اقدام یک انحطاط اخلاقی و سیاسی برای حاکمان بحرین است.

رییس بخش آزادی‌های دینی دیده‌بان حقوق بشر بحرین با اشاره به مخالفت مسؤولان آل‌خلیفه با اعزام کمیت حقیقت‌یاب به منطقه الدراز، از سازمان ملل متحد خواست تا هرچه سریعتر کارشناسان حقوقی را به بحرین اعزام کند.

روحانی انقلابی بحرین اظهار داشت: مطابق با قوانین بین‌المللی هرگونه کشتار و قتل مردم خارج از چهارچوب قوانین کشوری و بین‌المللی جرم بوده و سازمان‌های حقوق بشر باید با رصد وضعیت داخلی بحرین و رژیم آل‌خلیفه را به دلیل نقض پیاپی حقوق شهروندی و حقوق بشری محکوم کنند.

شیخ سلمان در پایان با ابراز نگرنی از وضعیت جسمی آیت الله شیخ عیسی قاسم مسؤولیت تامین امنیت و حفظ سلامت رهبر شیعیان بحرین را متوجه حاکمان آل خلیفه دانسته و فشار جامعه بین‌المللی برای رفع حصر آیت الله عیسی قاسم به رژیم آل‌خلیفه را خواستار شد./981/ب902/ر

ارسال نظرات