۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۶۶۴۴۷

گزارشی از اقدامات خیریه مسلمانان منچستر در ماه مبارک رمضان

مسلمانان انگلیس همانند سایر مسلمانان جهان علاوه بر روزه داری در ماه مبارک رمضان به فعالیت‌های خیریه می‌پردازند.
بنیاد خیریه بشری انگلستان

به گزارش خبرگزاری رسا، در ماه مبارک رمضان، مسلمانان جهان علاوه بر روزه‌داری، بر کارهای خیریه اهتمام می‌ورزند.

مسلمانان منطقه منچستر (شهر منچستر و حومه آن) نیز همانند هم‌کیشان خود در سراسر جهان، علاوه بر روزه‌داری و عبادت، به امور خیریه پرداخته و به فقرا از همه ادیان کمک می‌کنند.

منظور علی، مسوول برنامه خیریه برکت در منچستر درباره فعالیت‌های خیریه این مرکز می‌گوید که در طول سال برنامه‌های خیریه انجام می‌شود هرچند که در ماه مبارک رمضان و نیز عید کریسمس، این فعالیت‌ها افزایش دارد.

وی تاکید می‌کند که کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی مسلمانان منطقه، محدود به کمک‌های غذایی نمی‌شود و سایر نیازهای نیازمندان نیز در نظر گرفته شده است.

این فعال خیریه مسلمان تاکید می‌کند که نکته مهمی که مسلمان در منچستر همانند سایر مسلمانان به آن توجه دارند این است که باید در ماه مبارک رمضان بیش از پیش شاکر بود و فقرای جامعه به ویژه همسایگان را در نظر داشت.

وجاهت حسین، از اعضای بنیاد خیریه بشری نیز در این باره تاکید می‌کند که کارهای خیریه در ماه رمضان، نشان دهنده وجهه معنوی این ماه مبارک است.

این جوان مسلمان می‌افزاید: برادران مسلمان ما به طور پیوسته برای جمع‌آوری کمک‌های خیریه و تامین نیازهای نیازمندان به ویژه نیازمندان محلی تلاش می‌کنند. اقدامات خیریه «بنیاد خیریه بشری» در ماه رمضان معنای بیشتری پیدا می‌کند چرا که هدف از تاسیس این بنیاد حمایت از کسانی است که به هر دلیل نیازمند حمایت هستند.

وجاهت حسین در مورد فعالیت‌های خود می‌گوید: ما 18 ساعت را روزه می‌گیریم و در پایان روز، غذا و خانواده داریم که می‌توانیم با آنان افطار کنیم. اما همه مردم توانایی تهیه غذا ندارند؛ همه دارای خانه و خانواده‌ای نیستند که بتوانند در کنار آنان ماه رمضان را سر کنند./۸۴۷/ب۹۰۳/ف

ارسال نظرات