۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۶۶۴۴۸

مسجد گرانادا میزبان مسلمانان اسپانیا در ماه مبارک رمضان

مسجد مزکوئیتا در شهر گرانادا در ماه مبارک رمضان میزبان مسلمانان منطقه است.
مسجد مزکوئیتا در شهر گرانادای اسپانیا

به گزارش خبرگزاری رسا، در ماه رمضان مسجد مزکوئیتا در شهر گرانادا در جنوب اسپانیا، از مسلمانان این کشور با ضیافت افطاری پذیرایی می‌کند.

زکریا لوپز رِخون، مدیر مسوول این مسجد با اشاره به ضیافت افطار در مسجد مزکیتا، تاکید کرد که علاوه بر مراسم افطار، در ماه مبارک رمضان، جزءخوانی قرآن کریم در این مسجد انجام می‌شود و در طول ماه مبارک، دو بار کل قرآن در این مسجد ختم می‌شود.

رِخون درباره تاریخ ساخت مسجد مزکوئیتا گفت که این مسجد سی سال پیش یعنی زمانی که پدر وی به دین اسلام مشرف شد، از سوی جمیعت مسلمانان گرانادا تاسیس شده است.

وی افزود: به دلیل مشکلات مالی و نیز برخی موضوعات سیاسی، برای ساخت این مسجد با مشکلاتی مواجه بودیم اما در سال 2003 این مسجد برای عبادت نمازگزاران آماده شد.

مسلمانان در سده هشتم میلادی بر مناطقی از شبه جزیره ایبری یعنی اسپانیا و پرتغال امروزی تسلط یافتند. مسلمانان در نخستین یورش  در سال ۷۱۱ میلادی، توانستند وارد شبه‌جزیره شده و تا سال ۷۱۶ میلادی تقریباً بیشتر آن به جز مناطق را در کنترل خود گرفتند.

منطقه گرانادا آخرین منطقه‌ای بود که تحت تسلط مسلمانان در اندلس قرار داشت که این منطقه نیز در سال ۱۴۹۲ میلادی سقوط کرده و به تصرف مسیحیان در آمد. دادگاه‌های تفتیش عقاید و شکنجه‌های مخوف مسیحیان علیه مسلمانان از جمله نقاط تاریکی است که در تاریخ این منطقه ذکر می‌شود.

بازمانده‌های فراوانی از معماری اسلامی در اندلس بجا مانده است که از نامدارترین آنها می‌توان به کاخ الحمراء در گرانادا، کاخ مزکوئیتا در کوردوبا و مدینةالزهرا در نزدیکی کوردوبا اشاره کرد./۸۴۷/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات