۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۶۷۱۹۶
استاد حوزه علمیه نجف:

انقلاب اسلامی ایران عزّت را به مسلمانان بازگرداند

رییس دفتر آیت الله شیخ بشیر نجفی با اشاره به عزم و اراده امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه با ظلم و خودکامگی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عامل بازگشت عزّت به مسلمانان برشمرد.
حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیح علی نجفی از علمای نجف اشرف و رییس دفتر آیت الله شیخ بشیر نجفی با حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در نجف اشرف تاکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران عزّت را به مسلمانان بازگرداند.

حجت الاسلام نجفی در ابتدای سخنان خود با اشاره له لزوم گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان اسلام گفت: از واجبات دینی و اخلاقی مسلمانان گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان اسلام است که با تلاش وافر خود بسان معجزه‌هایی در عصر جدید ظهور کرده و چراغ هدایت مشتاقان به سوی کمال و سعادت شدند

وی افزود: گرامیداشت این بزرگان تلاشی برای تقرّب به پروردگار و ادای حقی است که علمای دین بر یکایک ما دارند. امام خمینی(ره) نیز از بزرگانی است که در راه احقاق حق چنان استقامتی از خود نشان دادند که تنها کسانی که در عزم و اراده به ایشان شبیه هستند توان تحمّل چنین مشقّت‌هایی را دارند.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با قلب شجاع و اراده استوار خود که رنج و مصیبت‌های دوران دیکتاتوری شاه، زندان، تبعید از کشور، شهادت دوستان، شکنجه یاران و زندان همراهان را برای رضای خداوند تحمل کرد اما در برابر دشمن سر تسلیم فرود نیاورد.

حجت الاسلام نجفی اظهار داشت: امام خمینی(ره) از همان آغاز تحصیل علوم قدسی این آیه را الگوی خود قرار دادند «إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» و در همین مسیر نیز قدم برداشتند.

وی در پایان با اشاره به درجه و ایمان والای امام خمینی(ره) برای یاری مظلومان و مبارزه با ستمگران خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک رخداد تاریخی بود که به مسلمانان جهان نشان داد که بازگشت عزّت و کرامت انسانی به آنان ممکن است./981/ب902/ر

ارسال نظرات