۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۶۸۴۴۱
روحانی انقلابی بحرین در گفت‌وگو با رسا:

عادی سازی روابط با اسرائیل خیانت به اسلام است

عضو جمعیت الوفاق با اشاره به اقدام حاکمان بحرین و عربستان در عادی سازی روابط با اسرائیل این اقدام را خیانت آشکار به اسلام توصیف کرد.
شیخ محمد خجسته

حجت الاسلام شیخ محمد خجسته عضو جمعیت الوفاق بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: ارتباط با اسرائیل مسأله جدیدی نیست بلکه از دیرباز این روابط بوده اما به تازگی پرده از این واقعیت برداشته شده است. رژیم آل‌خلیفه نیز در همراهی با برخی کشورهای عربی در مسیری که مخالف با وجدان و اعتقادات ملت بحرین است، گام برداشته و به سوی عادی سازی روابط با اسرائیل پیش رفته است.

شیخ خجسته افزود: ملت بحرین با وجود تمامی مشکلات و درد و رنج‌هایی که از سوی حاکمیت تحمیل می‌شود اما همچنان به مسائل امت اسلامی مانند مساله فلسطین اهتمام می‌ورزد. ماه مبارک رمضان رو به اتمام است ولی انقلابیان بحرین همچنان در زندان‌ها به سر می‌برند. ملت بحرین با وجود تمامی دردها و رنج‌ها و سرکوب شدید از سوی حکومت، دست از تظاهرات حمایت از ملت مظلوم فلسطین بر نمی‌دارد.

وی با بیان لزوم تمایز میان موضع حکومت از ملت خاطر نشان کرد: اقدامات رژیم آل‌خلیفه را نباید به حساب مردم گذاشت. آل‌خلیفه تنها کرسی حکومت، مصلحت شخصی و منافع خود را لحاظ می‌کند و عادی سازی روابط با اسرائیل ظالم نیز به دستور آمریکا بوده است.

عضو جمعیت الوفاق بحرین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره حمایت مسؤولان عربی از رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: توئیت‌های مسؤولان خلیج نشان از مزدوری آنان برای اسرائیل دارد. سید حسن نصرالله تعبیر «خائنان به امت اسلامی» را به این افراد داده که یعنی کمترین اقدام همین است که نام خائن برای آنها جعل شود اما این رویکردها نشان از موضع دولت مردان است نه ملت بحرین.

روحانی انقلابی بحرین اظهار داشت: وزیر خارجه بحرین تا به امروز رویکرد دیپلماتیک نداشته بلکه رویکردی بی‌ثبات، ناپخته و برخاسته از تربیت غلط دارد. هنگامی که یک وزیر با جهالت تمام، حوادث جولان را اشغالگری نمی‌داند و اقدام محور مقاومت را محکوم می‌کند باید پذیرفت که حاکمان عربی تنها بازیچه دست اسرایل و آمریکا هستند./981/ب914/ر

ارسال نظرات