۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۷۰۱۸۰
حجت‌الاسلام کشفی:

تحولات اخیر حوزه علمیه قم آبشخور ظهور قلم‌های تاریخ‌نگار شده است

مدیر موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) تغییرات اخیر آن را آبشخور ظهور قلم‌های تاریخ‌نگار جدید دانست و گفت: چاپ کتاب «حدیث نصر» از آثار تغییرات حوزه‌های علمیه است.
حجت‌الاسلام سید جعفر کشفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جعفر کشفی امروز در آئین رونمایی از کتاب«حدیث نصر» (مجموعه خاطرات و زندگی‌نامه آیت‌الله شاه‌آبادی) که در سالن اجتماعات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با حضور گسترده علما، استادان سطح عالی حوزه علمیه قم و محققان و نویسندگان برگزار شد، بابیان این‌که تاریخ به‌مقتضای آیات قرآن کریم تاریخ بشر چهار بخش مجزا دارد، اظهار داشت: عصر رسالت اولین دوره تاریخ است که از خلقت حضرت آدم(ع) تا نبی گرامی اسلام است، درحالی که عصر امامت از امام علی(ع) تا امام حسن عسکری(ع) ادامه داشت.

مدیر موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) از عصر غیبت به‌عنوان سومین دوره تاریخ قرآنی یادکرد و گفت: در دوران غیبت امام عصر(عج) علمای بزرگ اسلام هویت و اصالت تبلیغ و حفظ مبانی دینی را بر دوش گرفته و به انتظار دوران عصر ظهور نشسته‌اند.

وی ادامه داد: تاریخ عصر غیبت تاریخ علما و حکما است، در حالی که کتاب «حدیث نصر» یکی از آثاری است که در آن به بررسی یکی از علمای این عصر پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام کشفی حوزه علمیه قم و تغییرات اخیر آن را آبشخور ظهور قلم‌های تاریخ‌نگار جدید دانست و گفت: چاپ کتاب «حدیث نصر» از آثار این تغییرات حوزه‌های علمیه است.

مدیر موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که استاد امام راحل با آن جایگاه و علم و دانش به‌درستی به نسل فعلی و تاریخ معرفی نشده است، گفت: کتاب«حدیث نصر» اثری ارزشمند در حوزه نشر است که زمینه تثبیت تاریخ‌سازترین خاطرات را فراهم می‌آورد تا جایی که ثبت دقیق خاطرات و آثار آیت‌الله شاه‌آبادی ارزش این اثر را دوچندان می‌کند.

حجت‌الاسلام کشفی در پایان به نامه شخصی خود به آیت‌الله شاه‌آبادی اشاره کرد و گفت: این نامه در دوران حیات آیت‌الله شاه‌آبادی در اوایل زمستان 1345 نوشته‌شده که متن این نامه نیز در برخی از اسناد کتاب آمده است./837/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات