۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۷۶۳۰۰
امام جمعه بیروت:

هدف از ربودن امام موسی صدر خدمت به رژیم صهیونیستی بود

امام جمعه بیروت بیان کرد: معمر قذافی با ربودن امام موسی صدر به رژیم صهیونیستی خدمت کرد.
حجت الاسلام سید علی فضل الله خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت

 

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد، چهلمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش را گرامی داشت و گفت: متاسفانه اهتمام و پیگیری جدی برای حل پرونده امام موسی صدر از ناحیه دولت تاکنون صورت گرفته نشده است و همچنین سرنوشت هزاران تن از زمان جنگ های داخلی لبنان تاکنون نامعلوم است.

وی خواستار رسیدگی به پرونده همه مفقودان شد و افزود: ما از دولت لبنان می خواهیم که تلاش وافری را برای حل پرونده امام موسی صدر انجام دهد و فقط به سخن گفتن در رابطه با او اکتفا نکند.

حجت الاسلام سید علی فضل الله تاکید کرد که هدف از ربودن امام موسی صدر و همراهانش خدمت به رژیم اشغالگر صهیونیستی بود و هدف قرار دادن آرمان و مسیری است که وی در طول حیاتش دنبال می کرد.

امام جمعه بیروت ادامه داد: امام موسی صدر در راستای گسترش فرهنگ زندگی مسالمت آمیز، حفظ صلح، مبارزه با فتنه داخلی، افزایش و حفظ ارتباطات اسلام و مسیحیت، حل مشکلاتی که منجر به تضعیف جایگاه کشورهای عربی و اسلامی می شد، دفاع از مساله فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش بسیار زیادی انجام داد.

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه با اشاره به گزارش جدید سازمان ملل متحد در رابطه با میزان جنایت عربستان و متحدانش در یمن گفت: جنگ یمن باید هر چه سریعتر متوقف شود زیرا مردم و زیربناهای این کشور بیش از هر چه چیز دیگر در حال آسیب دیدن هستند.

حجت الاسلام سید علی فضل الله اکتفا به بیانیه و محکومیت را کافی ندانست و بیان کرد: مجامع و سازمان های بین المللی باید تصمیم جدی و عملی برای توقف جنگ و دشمنی علیه مردم یمن اتخاد کنند./۹۹۴/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات