۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۸۲۱۶۳
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

هدف از ائتلاف آمریکا با عربستان چپاول این کشور است

نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: هدف از ائتلاف آمریکا با عربستان چپاول این کشور است و کاری به جنایت های رژیم آل سعود در یمن ندارد.
حجت الاسلام شیخ «علی دعموش» معاون رییس شورای اجرایی حزب‌الله

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان طی سخنانی با اشاره به مواضع اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در رابطه با ترور جمال خاشقچی گفت: مواضع اخیر ترامپ نشان داد که هدف از ائتلاف با عربستان، دوشیدن این کشور است و کشتار کودکان یمنی، جنایت های رژیم آل سعود در زندان ها برای رییس جمهور آمریکا هیچ اهمیتی ندارد. ترامپ می گوید: «پولد بدهید و هر کاری خواستید انجام دهید.»

نایب رییس شورای اجرای حزب الله لبنان تصریح کرد: حاکمان عربستان برای حمایت از خود برای مقابله با دشمنان خارجی هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند زیرا اساسا هیچ کدام از کشورهای خارجی حتی رژیم اشغالگر صهیونیستی و جریان های تکفیری و تروریستی با آل سعود دشمن نیستند بلکه بلعکس عربستان خود منبع پرورش، حمایت و اعزام تروریسم به کشورهای مختلف است.

وی با بیان اینکه عربستان تمایل شدیدی در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی دارد، یبان کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ارتباط با کشورهای عربی نظیر عربستان افتخار می کند.

حجت السلام دعموش اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام دشمنی با عربستان نکرده است بلکه این رژیم آل سعود است که درپی تحریک و توطئه چینی علیه ایران و ابراز دشمنی با این کشور است.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) گفت: دلیلی وجود ندارد که به خاطر ناپدید شدن یک خبرنگار، جلوی سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در ایالات متحده را گرفت.

ترامپ که در جمعی از خبرنگاران حاضر در کاخ سفید صحبت می‌کرد افزود: «در این‌صورت کشورهای خلیج [فارس] به جای آمریکا در چین و روسیه سرمایه‌گذاری خواهند کرد.»

پیش از این دونالد ترامپ در برنامه تلویزیونی «فاکس و دوستان» درباره گم شدن جمال خاشقجی و نگرانی‌هایی در مورد احتمال قتل وی گفته بود: «آمریکا در بررسی این موضوع سختگیر خواهد بود. بازرسان ما در محل هستند و با مقامات ترکیه همکاری می‌کنند.»/994/ب901/ف

ارسال نظرات