۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۸۳۱۸۱

مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در مسکو برگزار شد

نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مسکو با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
اختتامیه مسابقات قرآن در مسکو

به گزارش خبرگزاری رسا، نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مسکو با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. این دوره از رقابت‌ها از پنج شنبه گذشته(۲۶ مهرماه) در سالن کنفرانس‌های مسجد جامع مسکو آغاز شده بود، شب گذشته(۲۹ مهر) به پایان رسید.

«ایام الدین فخر‌الدین»، نماینده روسیه در این مسابقات بود که در کنار ۳۳ نماینده از کشورهای مختلف جهان توانمندی‌های قرآنی خود را به نمایش گذاشت، اما در نهایت مقامی کسب نکرد.

درخشش سه کشور عربی

بنا به گزارش پایگاه خبری الاهرام، در این مسابقه «عبدالحکیم العوسجی» از یمن مقام اول، «محمد معرف» از تونس مقام دوم و «ولید مرزوقی» از امارات مقام سوم را کسب کردند.

همچنین «حارث کاریو» از کشور بوسنی به جایگاه چهارم دست یافت و ابوذر کرمی نماینده کشورمان در این رقابت‌ها موفق به کسب مقام نشد.

در مراسم اختتامیه مسابقات، مفتی راویل عین‌الدین رئیس شورای مفتیان روسیه، رییس کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو و همچنین رئیس اداره امور دینی مسلمانان روسیه به مهمانان، نمایندگان سفارت‌های کشورهای عربی و اسلامی، اعضای هیئت داوران، امامان جمعه شهر‌ها و مناطق مختلف روسیه و حاضران از ملیت‌ها و اعتقادات مختلف، خوش آمد گفت و اظهار کرد: قرآن پل ارتباطی بین ملت‌ها و تمدن‌ها برای شناخت یکدیگر و نشر برادری، محبت و صلح است و روسیه با وجود نژادها و ادیان مختلف، سرزمین محبت و صلح است.

نمایشگاه جایزه دبی و تقدیر اماراتی‌ها 

این مراسم همچنین شامل برنامه‌های دیگری از جمله افتتاح نمایشگاه ویژه مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه دبی» بود و سعید عبدالله حارب، معاون کمیته برگزاری این مسابقات از راوی عین الدین و روشان عباس‌اف، معاون اول وی تقدیر کرد.

اتفاق جالب اختتامیه که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، بیهوش شدن «ابراهیم حسن سید احمد»، قاری مصری بود، او بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های مسکو انتقال داده شد. کادر پزشکی هنگامی که متوجه شدند وی یکی از شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن مسکو است به قاری مصری توجه ویژه‌ای داشتند.

گفتنی است، مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه یک مرحله دارد و یک سال در میان در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود./۹۹۴/ب۹۰۳/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات