۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۸۳۷۶۰

بازتاب مراسم «اربعین حسینی» در رسانه های عربی

«العرب» گزارش داد: «اربعین» راهپیمایی میلیونی که هیچ کشور، حزب و گروه سیاسی مسؤولیت برگزاری آن را برعهده ندارد، بلکه میلیون ها انسان بر عهده دارند که خود را وقف این مراسم کرده اند.
کربلا

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، رسانه های عربی مراسم اربعین امام حسین علیه السلام  را پوشش دادند و به تحلیل و گزارش این مراسم بزرگ پرداختند:

وبسایت مصری «البوابه» نوشت: میلیون ها زائر شیعی از جمله ۱.۶میلیون ایرانی در مراسم اربعین شرکت کردند. این مراسم از بزرگترین مراسم های دینی جهان است که یادآور چهلمین روز واقعه کشته شدن امام حسین [علیه السلام]، نوه پیامبر اسلام بدست ارتش اموی است.

خبرگزاری «العرب» با پوشش دادن مراسم اربعین حسینی تحت عنوان «منشأ معجزه بودن مراسم اربعین چیست؟»، نوشت: مراسم اربعین به انسان ها درس بخشش، صبر و مهربانی می دهد؛ راهپیمایی میلیونی که هیچ کشور یا حزب و یا گروه سیاسی مسئولیت برگزاری آن را برعهده ندارد، بلکه مسئولیت برگزاری آن را میلیون ها انسان بر عهده دارند که خود را وقف آن کرده اند.

روزنامه لبنانی «النشره» تحت عنوان «مشارکت میلیون ها نفر در مراسم  اربعین»، نوشت: میلیون ها شیعی از کشورهای مختلف جهان در مراسم اربعین امام حسین [علیه السلام] شرکت کردند. حضور بیش از ۱۲ میلیون شیعی تاکنون از عراق، ایران و دیگر کشورهای جهان، رنگ خیابان های اصلی شهرهای عراق منتهی به کربلا را به رنگ مشکی  درآورده است.

وبسایت خبری «صوت العراق»، از رسانه های مخالف دولت عراق مدعی شد: نظام تهران از طریق مشارکت میلیونی ایرانیان در مراسم اربعین می خواهد سیطره خود بر عراق را نشان دهد. ایران جوانان شیعی کشورهای عربی را به سمت هواداری از «ولی فقیه» جذب می کند.

روزنامه «الحیات» عربستان نیز در این ارتباط بیان داشت: مسئولان امنیتی عراق، شب مراسم اربعین را به منزله مهمترین امتحان برای دستگاه های امنیتی این کشور عنوان کردند. الحشد الشعبی از جمله نیروهایی است که در برقراری امنیت این مراسم میلیونی مشارکت می کند.

شبکه خبری «السومریه» ضمن پوشش دادن مراسم اربعین حسینی در وب‌سایت خود گزارش داد: میلیون ها مسلمان در اربعین امام حسین[علیه السلام] به عنوان یکی از مهمترین مراسم دینی شرکت کردند. در این میان دستگاه امنیتی عراق از آماده باش کامل برای برقرای امنیت زائران اربعین خبر داده است.

 

ارسال نظرات