۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۸۳۹۷۶

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از ضعف حمل و نقل زائران در اربعین

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ضمن قدردانی از مسؤولان برگزاری مراسم اربعین حسینی از مشکلات موجود در بخش حمل و نقل زائران انتقاد کرد.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، از همه دست اندرکاران و مسؤولانی که در راستای برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین حسینی قدمی برداشته اند، تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: امسال پنج محور به دو محور سال گذشته برای حضور در شهر مقدس کربلا اضافه شده بود. از همه افراد که در محورهای مختلف –منتهی به کربلا – فعالیت می کردند، تقدیر و تشکر می کنیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی به زمان بندی شمارش زائران در کربلا معلا اشاره کرد و گفت: برای شمارش میزان حضور زائرانی که به شهر مقدس کربلا وارد می شودند، دوربین های از 7 صفر تا ساعت 12 شب 20 صفر نصب و میزان حضور زائران را رصد و شمارش می کردند و این درحالی بود که زائران بسیاری قبل و بعد از این تاریخ نیز برای حضور در مراسم اربعین حسینی حضور یافته بودند.

وی ادامه داد: امسال بیش از 15 میلیون زائر عراقی و خارجی برای زیارت اربعین حسینی وارد شهر مقدس کربلا شدند.

حجت الاسلام صافی خواستار حل مشکل نقل و انتقال زائران شد و اظهار داشت: متاسفانه در همه مراسم ها مشکل نقل و انتقال زائران وجود دارد که باید تدابیر لازم و جدی در این رابطه اتخاذ شود.

وی بیان کرد: خدمت به زائران و تامین مایحتاج آنها از ویژگی های ممتاز و منحصر به فرد ملت عراق است. اینکه زائران توانستند امور خود را بدون هر گونه بروز حادثه و مشکلی انجام دهند، نشان از هوشیاری و زکاوت آنها دارد.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی از موکب ها به علت اهمیت دادن به نظافت معابر قدردانی کرد و افزایش تلاش ها در این راستا را خواستار شد.

ارسال نظرات