۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۸۴۰۵۷
کارشناس بین الملل:

اتهام حمله ایران در دانمارک توطئه‌ای رژیم صهیونیستی است

سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی با ایراد اتهامات علیه ایران در نظر دارد مسیر مذاکرات ایران و اروپا را تغییر داده و معاهده هسته ای را تخریب کند.
ایران دانمارک Ali Rizk

به گزارش خبرگزاری رسا، هفته اخیر سرویس امنیتی دانمارک، ایران را به برنامه ریزی برای ترور سران گروه الاهوازیه در کپنهاگ متهم کرد.

در این باره «علی ریزک»، کارشناس مسائل بین المللی در گفت‌وگویی وقایع اخیر در دانمارک را از نوع «پرچم دروغین» خواند و آن را نقشه رژیم صهیونیستی برای تخریب توافق هسته ای دانست.

وی در این باره به پرس تی وی گفت که اروپا تا کنون در برابر خروج آمریکا از برجام، (لااقل به ظاهر) ایستادگی کرده است و این مساله باب میل نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیست. از این رو واضح است که این رژیم به دنبال ایجاد بهانه ای برای طرف اروپایی جهت خروج از برجام است.

این کارشناس بین المللی در ادامه تاکید کرد: بنابراین طبیعی است که رژیم صهیونیستی در تلاش برای ایجاد راهی جهت تخریب توافق هسته ای بین ایران و طرف اروپایی باشد.

از نظر این کارشناس، نکته جالب توجه در این باره این است که اخبار این حمله از طرف موساد منتشر شده است.

همچنین به این نکته نیز باید اشاره کرد که با توجه به اوضاع فعلی سیاسی جهان، انجام چنین حمله ای از سوی ایران به هیچ وجه معقول و قابل توجیه نیست.

عملیات پرچم دروغین، (به انگلیسی: False flag operations) به عملیات هایی گفته می‌شود که از سوی نهادهای نظامی، شبه نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که این تصور به وجود آید که گروه‌ها یا کشورهای دیگری این عملیات ها را انجام داده‌اند./۸۴۷/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات