۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۸۵۹۹۹

افشای جزییات بیشتر از شکست ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس

«معاریو» طی گزارشی به شکست عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در مقابله با مقاومت فلسطین در خان یونس در جنوب باریکه غزه پرداخت.
صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی معاریو جزییات بیشتری از عملیات نظامی شکست خورده ارتش صهیونیستی که در جریان آن گروه ویژه ای از نظامیان صهیونیست با استفاده از یک خودروی غیر نظامی سعی در نفوذ به عمق خاک باریکه غزه از منطقه شرق شهر خان یونس را داشتند و با ایستادگی مقاومت فلسطین مواجه شدند، فاش کرد.

بنا بر این گزارش، یک افسر ارتش صهیونیستی که فرماندهی "یگان 669" را بر عهده دارد، خاطر نشان کرده است که این یگان هفته گذشته مشارکت خود در یک مانور بین المللی را متوقف کرده است تا در عملیات نجات گروهی از نظامیان صهیونیست که به عمق باریکه غزه نفوذ کرده بود و گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با آن مقابله کرده بود، شرکت کند. در این عملیات، فرمانده این تیم ارتش صهیونیستی به هلاکت رسید و یک افسر دیگر نیز به شدت مجروح شد. در جریان همین درگیری ها، 7 مبارز گردان های قسام نیز در اثر بمباران ارتش صهیونیستی به افتخار شهادت نائل گشتند.

گردان های قسام در تاریخ 12 نوامبر جاری اعلام کرد که یک عملیات بزرگ ارتش صهیونیستی برای تجاوز به غزه را که هدف از آن بر هم زدن معادلات در باریکه غزه و غافلگیر کردن مقاومت و تحقق یک دستاورد امنیتی بزرگ بود، ناکام گذاشته است.

گردان های قسام خاطر نشان کرده بود که رژیم صهیونیستی سعی در اجرای عملیاتی سنگین و پیشرفته به منظور وارد کردن ضربه ای سخت به مقاومت فلسطین در داخل باریکه غزه را داشت و فکر می کرد که مقاومت فریب اهداف اعلام شده و سیاست های فریبکارانه آنرا می خورد.

در همین راستا، روزنامه معاریو به نقل از یک افسر ارتش صهیونیستی اعلام کرد که نظامیان یگان تحت امر وی همزمان با برگزاری یک مانور هوایی بین المللی در فلسطین اشغالی که نیروی هوایی آمریکا، ایتالیا و کرواسی در آن مشارکت داشتند، برای نجات تیم عملیاتی ارتش در شرق خان یونس وارد عمل شده بودند.

این روزنامه خاطر نشان کرد که ناظران نیروی هوایی جمهوری چک، هلند و کانادا علاقه مند به مشارکت در این مانور بودند که به مدت 2 هفته ادامه داشت و به تازگی از آن پرده برداری شده است.

معاریو تاکید کرد که مانور موسوم به " SKY ANGELS " با هدف تقویت توانمندی های نیروی هوایی برای اجرای عملیات های امداد و نجات نیروها در جریان درگیری های نظامی برگزار شد و منابع نظامی این رژیم، از مانور مذکور به عنوان بزرگترین مانور برگزار شده در در عرصه عملیات های امداد و نجات هوایی یاد کرده اند.

نماینده رژیم صهیونیستی در این مانور بین المللی، یگان امداد و نجات هوایی نیروی هوایی بود که از آن به عنوان "یگان 669" یاد می شود.

معاریو همچنین به نقل از فرمانده این یگان خاطر نشان کرده است که نکته مشترک میان تمامی کشورهای شرکت کننده در این مانور این بود که همه آنها از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" بودند و این ویژگی به ارتش صهیونیستی فرصت استفاده از ابزارهای مورد استفاده دیگر ارتش های عضو ناتو در جریان عملیات های امداد و نجات را می دهد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

 
ارسال نظرات