۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۸۶۴۳۵
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد:

تجهیز کتابخانه مساجد عزم ملی را می‌طلبد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از میان ۷۰ تا ۸۰ هزار مسجد کشور حدود ۱۴ هزار مسجد کتابخانه دارند که البته کتابخانه‌های مجهز آن کمتر از هزار کتابخانه است و برای ارتقای کتابخانه نیازمند یاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها هستیم.
حبیب ارزانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گفتگویی با تأکید بر اینکه تجهیز و ارتقای کتابخانه‌های مساجد عزم ملی و مشارکت همگانی را می‌طلبد، گفت: از میان ۷۰ تا ۸۰ هزار مسجد کشور حدود ۱۴ هزار مسجد کتابخانه دارند که البته کتابخانه‌های مجهز آن کمتر از هزار کتابخانه است و برای ارتقای کتابخانه نیازمند یاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها هستیم.

وی مهمترین دغدغه این کتابخانه‌ها را فقدان درآمدزایی آن‌ها دانست و افزود: از این رو کتابداران این مساجد هم رایگان خدمات ارایه می‌دهند و در سال‌های گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست تعداد کمی از آنان را بیمه کند و ما در صددیم که حداقل همه این کتابداران را بیمه کنیم.

حجت الاسلام ارزانی گفت: شبکه کتابخانه‌های مسجد اگر ایجاد شود طرح‌ها و ایده‌های نو در این سامانه مطرح می‌شود و کتابداران می‌توانند از آن بهره برند و امیدواریم با حمایت نهاد کتابخانه‌های کشور و بسته‌های حمایتی که تلاش می‌کنیم برای کتابخانه‌ها ایجاد کنیم مشکلات آن‌ها رفع شود.

وی در پایان طرح هدیه و وقف کتاب را از طرح‌های موفق دانست و افزود: اما برای نوسازی کتابخانه‌ها تا استاندارد‌ها بسیار فاصله داریم./۸۰۴/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات