۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۵۸۶۶۴۰
در وصف رشادت های رزمنده ۱۲ساله؛

کتاب شهید احمد آقاخانی منتشر شد

کتاب شهید احمد آقاخانی به قلم محمودرضا پیرهادی از مجموعه کتابهای مرد میدان در ۴ بخش روانه بازار نشر شد.
 احمد آقاخانی  احمد آقاخانی  احمد آقاخانی  احمد آقاخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب شهید احمد آقاخانی به قلم محمودرضا پیرهادی منتشر شد.

این کتاب با حمایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت در ۴ بخش زندگی نامه، وصیت نامه، خاطرات، عکس ها و دست نوشته ها تدوین شده است.

یوسف عباسی مدیر انتشارات آرشین درباره این اثر می گوید: در این دنیای صفر و یک هر کسی به چیزی دل خوش است، اما دل مشغولی نویسنده جوان ما از رنگ دیگری است، او شیفته سوژه ای شده است که  از فطرتش می جوشد؛ داستان خلقی که شهید زیستند و شهید رفتند، جماعتی که قرآن آنها را ابرار و بهترین دوستان می داند که«عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ».

محمود رضا پیرهادی نویسنده این کتاب معتقد است: دشمن بعث، هزار بار کینه توزی و دشمنی خود را به نمایش گذاشته بود تا ترس را بر مردم ایران غالب کند، اما چه خیال خامی! در جای جای سرزمین اسلامی، رشادت ها و شجاعت ها شکوفه کرد، احمد از شهرستان پاکدشت قد علم کرد و مرد میدان شد.

وی می گوید: بر آن شدیم گوشه ای از حماسه سازی این دلاورمرد نوجوان را در صفحاتی بنگاریم تا آیندگان راه عاشقی را فراموش نکنند.

به گفته پیرهادی، این کتاب طی ۱۰ جلسه و به مدت ۲۵ ساعت مصاحبه حضوری تدوین و نگارش شده است.

در بخش زندگی نامه این شهید آمده است: احمد در عملیات غرور آفرین والفجر ۸ به عنوان نیروی پیشرو تا نزدیکی شهر ام القصر عراق پیشروی کرد اما به دلیل جراحت از ناحیه ساق پا از ادامه عملیات باز ماند و سرانجام در ۲۴ دی ماه سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵، با اصابت ترکش خمپاره به سینه اش به شهادت رسید.

در قسمت وصیت نامه این شهید می خوانیم: خداوندا! این چندمین وصیت نامه ای است که عوض می کنم، اما هنوز توفیق ملاقات با تو را پیدا نکرده ام، امیدوارم بتوانم با خون ناقابل خود به ندای "هل مِن ناصِر؟" حسین زمان لبیک گفته باشم و مسؤولیتی که همه ما بر عهده داریم توانسته باشم انجام دهم.

وصیتی که به شما امت غیور و شهیدپرور دارم این است که مواظب باشید خط شما فقط خط امام باشد؛ چون خط امام همان خط سیدالشهدا(ع) است و این را بدانید که اگر کسی در خطی غیر از خط امام باشد در خط اسلام هم نیست‌ و باید حساب کار خودش را بکند و بداند که قصد ضربه به اسلام و انقلاب را دارد.

در یکی از خاطرات این کتاب آورده شده است: 20روز در اردوگاه مانده بودیم که برای پدافند در منطقه عملیاتی فاو حرکت کردیم، جایی کاملاً در دید دشمن بعث که یکسره خمپاره باران می شد، با دست سنگرهایی را در پشت خاکریز کنده بودیم، در اثر شلیک های متعدد عراق، مجبور بودیم هر روز خاکریز تخت شده را ارتفاع بدهیم، در بین وحشت و خستگی، احمد داد زد و گفت: "دوغ نعنا، دوغ تازه، خدا وسیله سازه" با همان لحن و لهجه مشهدی گفت، درست مثل آن مرد دوغ فروش مشهدی خیلی خاص گفت، همه زدیم زیر خنده.

گفتنی است کتاب شهید احمد آقاخانی اولین کتاب از سری کتابهای مرد میدان است که از سوی انتشارات آرشین در تیراژ ۵۰۰ جلد و به مبلغ ۸۰۰۰ تومان منتشر شد./804/ن۳۰۲/ش

ارسال نظرات