۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۸۷۴۷۷

عملیات ارتش رژیم صهیونیستی برای شناسایی تونل‌های ادعایی حزب‌الله

ارتش رژیم صهیونیستی با متهم کردن مقاومت لبنان به حفر تونل در مناطق شمالی فلسطین اشغالی، از آغاز عملیاتی برای تخریب آنها خبر داد.
تونل

 ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه جنبش مقاومت حزب‌الله از مناطق جنوبی لبنان، تونل‌هایی را زیر مناطق شمالی فلسطین اشغالی حفر کرده، از آغاز عملیات موسوم به «سپر شمالی» خبر داد.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست»، سرهنگ «رونن مانلیس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام خبر آغاز این عملیات، مدعی شد: «حفر این تونل‌ها، نقض فاحش حاکمیت تل آویو است».

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که حزب‌الله این تونل‌ها را با هدف اجرای عملیات‌های غافل‌گیر کننده علیه آنها حفر کرده است و به همین دلیل عملیات سپر شمالی را در سراسر مرز موسوم به «خط آبی» اجرا می‌کند.

این عملیات از سوی سرهنگ «یوئل استریک» فرمانده نیروهای شمالی هدایت شده و شامل یگان‌های مهندسی رزم، اطلاعاتی و نیروهای اداره توسعه تسلیحاتی و زیرساخت‌های فناوری وزارت جنگ این رژیم است.

ارتش صهیونیستی برخی مناطق نزدیک به فنس‌های امنیتی در مرز لبنان (که محل عملیات است) از جمله «المطلة» را منطقه ممنوع نظامی اعلام کرده و همچنین تعداد نظامیان حاضر در فرماندهی شمالی را برای مقابله با هرگونه درگیری احتمالی افزایش داده است.

مانلیس با ادعای اینکه دولت لبنان مسؤول هر اتفاقی است که در خاک این کشور رخ می‌دهد، افزود: «حفر این تونل‌ها نشان می‌دهد نیروهای مسلح لبنان قادر به مهار آنچه که در جنول این کشور رخ می‌دهد، نیست».

وی در ادامه ادعاهای خود با تروریستی خواندن حزب‌الله، گفت: «(حزب‌الله) که در پس حفر این تونل‌ها است، به فعالیت خود تحت حمایت ایران ادامه می‌دهد تا عملیات‌های تروریستی علیه صهیونیست ها اجرا کند».

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز با متهم کردن حزب‌الله لبنان به نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل، مدعی شد که این جنبش از روستاها و مناطق غیرنظامی جنوب لبنان به عنوان پوششی برای حفر این تونل‌ها استفاده کرده و با این کار جان شهروندان لبنانی را به خطر انداخته است.

منبع: فارس

ارسال نظرات