۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۹۵۳۶۴

فعالیت انجمن زنان نیجریه در حوزه تبلیغ تعالیم اسلامی

فعالیت انجمن زنان نیجریه در حوزه تبلیغ تعالیم اسلامی
رییس انجمن زنان مسلمان نیجریه در دیدار رایزن فرهنگی ایران در ابوجا گفت: یکی از رسالت‌ها و وظایف مهم این انجمن، تبلیغ معارف و تعالیم دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری رسا، در راستای گسترش روابط رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه با انجمن‌ها تأثیرگذار این کشور، سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی ایران در ابوجا ضمن حضور در فدراسیون انجمن زنان نیجریه با خانم حلیمه جبرییل، رییس و اعضای فدراسیون انجمن زنان مسلمان نیجریه دیدار و گفت‌ وگو کرد.

عظیمی‌نصرآبادی با اشاره به جایگاه و نقش رفیع زنان در جامعه اسلامی اظهار کرد: زنان تقریبا نیمی از جمعیت هر جامعه را به خود اختصاص می‌دهند و بنا بر تعالیم اسلامی از جایگاه ویژه و بسیار رفیعی در ابعاد فردی و اجتماعی برخوردارند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: زنان مسلمان در ایران علاوه بر انجام وظیفه خطیر مادری که بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین رسالت بانوان است، نقش خود را در اداره خانواده و مسئولیت‌های اجتماعی به خوبی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با ارایه آماری از نقش زنان در جامعه اسلامی ایران گفت: زنان ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان با الهام از تعالیم اسلامی و حفظ حجاب و عفاف خود در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و مدیریتی حضوری فعال داشته‌اند.

عظیمی‌نصرآبادی ضمن تقدیر از فعالیت فدراسیون انجمن زنان مسلمان نیجریه، علاقه‌مندی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه را ارتقاء روابط با این انجمن اعلام کرد.

حلیمه جبرییل نیز در سخنانش، تأکید کرد: یکی از رسالت‌ها و وظایف مهم این انجمن، تبلیغ معارف و تعلیمات دین اسلام است که با بهره بردن از مبلغان و مربیان مجرب دینی تقریبا در تمامی ایالت‌های نیجریه حتی در مناطق دور افتاده و روستاها به انجام این رسالت پرداخته و دختران جوان و زنان را با احکام و تعالیم اسلامی آشنا می‌کنیم.

وی خواستار توسعه روابط دو سویه و ارتباط مؤثر با انجمن‌ها و مؤسسات ایرانی و استفاده از تجربیات طرفین در ارتقای فعالیت‌ها و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف شد./983/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات