۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۹۶۱۴۵
واکنش حکیم به اظهارات ترامپ؛

اجازه تجاوز آمریکا به همسایگان عراق را نمی دهیم

اجازه تجاوز آمریکا به همسایگان عراق را نمی دهیم
رییس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در واکنش به اظهارات ترامپ بیان کرد که اجازه استفاده آمریکا از خاک عراق برای تجاوز به ایران را نمی دهیم.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در شبکه اجتماعی توییتر خود نوشت: مخالفت شدید خود را به تبدیل شدن عراق برای تصفیه حساب های منطقه ای و بین المللی و یا محلی برای رصد و تجاوز به کشورهای همسایه را اعلام می کنیم.

وی با اشاره به قانون اساسی عراق اظهار داشت: در قانون اساسی این کشور نوشته شده است که عراق نباید مایه تهدید امنیت و ثبات منطقه و جهان باشد. این دیدگاه که خاک عراق را به نقطه ای برای آغاز جنگ علیه کشورهای همسایه تبدیل کنیم بر خلاف مصالح و امنیت عراق است و این کشور هرگز چنین اجازه ای را نخواهد داد.

گفتنی است که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا  روز یکشنبه در گفت‎وگو با شکبه «سی‌بی‌اس» اظهار داشت که تصمیمی مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا را از عراق نداریم زیرا هزینه‌ زیادی برای ساخت پایگاه نظامی در عراق کردیم بنابراین باید آن ها را حفظ کنیم و همچنین مواظب ایران باشیم زیرا ایران یک مشکل واقعی است./994/ب902/ف

ارسال نظرات