۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۹۷۷۶۳

بررسی دو هزار نسخه خطی اسلامی در دانمارک

بررسی دو هزار نسخه خطی اسلامی در دانمارک
پژوهشگران دانمارکی دو هزار نسخه خطی اسلامی مربوط به کشورهای اتیوپی، اریتره، جیبوتی و سومالی را با هدف حفظ آثار ادبی-اسلامی بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، پژوهشگران دانمارکی طی پروژه‌ پنج ساله، با تهیه نسخ دیجیتال از دو هزار نسخه خطی اسلامی مربوط به کشورهای اتیوپی، اریتره، جیبوتی و سومالی، یک پایگاه اینترنتی به عنوان ابزار ارزشمند برای همه پژوهشگران در جهان ایجاد کرده‌اند که برای پژوهش‌ها و تحقیقات آتی خود در ارتباط با تاریخ و سنت‌های اسلامی می‌توانند از آن استفاده کنند.

سرمایه گذاری این پروژه با عنوان «اسلام در شاخ آفریقا» از سوی هیئت انصاف و آشتی دانشگاه کپنهاگ و شورای تحقیقات اروپایی انجام شده است.
 
الساندرو گوری، استاد دانشگاه کپنهاگ و یکی از اعضای این پروژه ضمن انتقاد از بی‌توجهی کارشناسان پژوهش‌های اسلامی و آفریقایی نسبت به شاخ آفریقا تصریح کرد: دانشمندان مطالعات اسلامی و آفریقایی تمایل دارند که به تحقیق در ارتباط با مسیحیت در اتیوپی به‌عنوان بزرگترین کشور در شاخ آفریقا بپردازند این در حالی است که میراث اسلامی در این منطقه بسیار غنی و متمایز است و حداقل به قرون 17 و 18 میلادی باز می‎گردد./983/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات