۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۰۰۳۶۰

سکوت جامعه جهانی درباره نقض حقوق زنان فلسطینی

سکوت جامعه جهانی درباره نقض حقوق زنان فلسطینی
زنان بیش از 70 سال دوشادوش مردان علیه اشغالگری صهیونیستها مبارزه می کنند ولی جامعه جهانی درباره نقض حقوق آنها سکوت اختیار کرده بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «ریاض الاشقر» کارشناس امور اسرای فلسطینی گفت: جامعه بین الملل گوش هایش را گرفته و چشم هایش را بر آنچه بر زنان فلسطینی می گذرد، بسته است. اسرای زن فلسطینی در شرایط سختی در زندان 'الدامون' در سرزمینهای اشغالی به سر می برند.

وی افزود: همه اینها نشان می دهد که شعارهای احترام به حقوق زنان از سوی جامعه بین الملل، کذب است و درباره همه زنان یکسان نیست.

الأشقر تصریح کرد که از سال 1967 تاکنون نزدیک به 15 هزار و 500 مورد بازداشت از سوی رژیم اشغالگر در مورد زنان و دختران فلسطینی روی داده و همچنان 48 اسیر فلسطینی زن که میان آنها مادر، مریض و کهن سال حضور دارد، در زندان اسرائیل وجود دارد و روزانه با حمله های سرکوبگرانه مواجه می شوند و از همه حقوق اساسی خود محروم هستند.

همچنین اسرای زن هیچ حریم خصوصی در زندان های رژیم اشغالگر فلسطین ندارند، به گونه ای که دوربین های مدار بسته در طول ساعات شبانه روز در داخل راهروها، حیاط زندان و سرویس های بهداشتی قرار داده شده و تنها در ساعات مشخصی اجازه استفاده از آنها را می دهد./983/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات