۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۰۰۳۶۴
نخست‌وزیر عراق:

مانند شهید سید محمدباقر حکیم بر مبارزه با تروریسم و خشونت تأکید داریم

مانند شهید سید محمدباقر حکیم بر مبارزه با تروریسم و خشونت تأکید داریم
نخست‌وزیر عراق در پیامی به مناسبت روز شهید نسبت به ادامه راه شهید سیدمحمدباقر حکیم در مبارزه با تروریسم و خشونت تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در پیامی به مناسبت روز شهید عراقی و شانزدهمین سالگرد شهادت آیت الله شهید سید محمدباقر حکیم آورده است: در اول رجب 16 سال پیش تروریسم تکفیری آیت الله العظمی شهید سیدمحمدباقر حکیم قدس سره را ترور کرد. وی را در حالی شهید کردند که با زبان روزه پس از ادای نماز جمعه در نجف اشرف در کنار مرقد جدش امیرالمؤمنین(ع) خود را به خدایش سپرده بود. این زخمی عمیق و مصیبتی دردناک است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه این پیام آورد: قاتلان می‌دانستند که ما را از چه کسی محروم می‌کنند. قاتلان نیک آگاه بودند که آن شخصی که می‌کُشند مرد علم و حکمت و شجاعت و آینده‌نگری تیزبینانه و مواضع خلاقانه است. آنکه کشتند نماد و مرجع ملت عراق و همه جهان در مبارزه با نظام ستمگر بود. آنان خواستند که زبان گویای ملت عراق را خاموش کنند. زبانی که خواستار خارج کردن کشور از وضعیتی بود که سیاست نفرت انگیز ماجراجویی و استبداد و نژادپرستی و فرقه‌گرایی بر سر کشور آورده بود.

وی افزود: آن شهید با گوشت و پوستش از میان ما رفت اما سخنان و اصولش و آنچه در دل ملتمان کاشته بود حضوری دوچندان یافت، اصول، ارزش‌ها و سیاست‌هایی که هرگز نخواهد مرد. سخنان و مواضع او درباره اهمیت پایان اشغالگری، اهمیت وحدت، و ایستادن در کنار مرجعیت عالی و همه نیروهای خیرخواه و اثرگذار در ملت بدون هرگونه تبعیض یا تفرقه، همچنان زنده و ماندگار است.

نخست‌وزیر عراق بیان اشت: آن شهید از سال‌ها پیش به اهمیت تثبیت اصول استوار حقوقی و قانونی برای ساخت دولت کرامت و عدالت و احقاق حقوق و حمایت از مظلومان و فقرا و محرومان ایمان داشت و نوشته‌های ارزشمندی در این باره نوشت و با سخنرانی‌های فراوان نسل‌های پی در پی را بدان پرورش داد. وی همچنین مدت‌ها برای یکپارچگی و وحدت کلمه همه طیف‌های ملت عراق و تعیین روش‌ها و اصول سازنده‌ای کوشید که امروز نیز الهام‌بخش ما در مسیر مبارزه با تروریسم و خشونت و بازسازی کشور و تأمین خدمات برای ملت فداکار قهرمان شجاع است./983/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات