۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۰۵۸۶۶
امام جماعت مسجد قبا:

سخن گفتن درباره بیداری اسلامی در عربستان ممکن نیست

سخن گفتن درباره بیداری اسلامی در عربستان ممکن نیست
امام جماعت مسجد قبا در عربستان طی واکنش به سخنان جنجال آمیز یک مبلغ درباری آل سعود بیان داشت که نمی توان از بیداری اسلامی در این کشور سخن به میان آورد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «صالح المغماسی» امام جماعت مسجد قبا در عربستان در واکنش به سخنان جنجال آمیز «عائض قرنی» مبلغ سعودی درباره بیداری اسلامی در این کشور، گفت: سخن گفتن درباره بیداری اسلامی در عربستان ممکن نیست؛ زیرا این موضوع ربطی به یک شخص یا جریان خاصی ندارد.

وی در ادامه بیان داشت که بیداری اسلامی در جایی نیکو است که آموزه های دینی به مردم برسد که این موضوع را نمی توان انکار کرد؛ زیرا اسلام از قرن ها در جزیره عربی وجود دارد.

روز گذشته عائض القرنی یکی از مبلغان معروف سعودی که در گذشته حامی افراطگرایی و سلفی‌گری در عربستان‌سعودی بود، از مواضع قبلی خود عذرخواهی کرد و گفت که موافق میانه روی که ولی‌عهد سعودی منادی آن است.

این در حالی است که اخیرا روزنامه فارین پالیسی در گزارش نوشت که عربستان در دوره محمد بن سلمان نتوانست نسخه میانه رویی از اسلام ارائه دهد هر چند که هیأت امر به معروف و نهی از منکر را منزوی و ده ها مبلغ تندرو را بازداشت کرد.

القرنی همچنن گفته بود که یکی از اشتباهات دوران «بیداری اسلامی» در عربستان سعودی این بود که «خنده و روح سرور و شادی» را از جامعه سعودی گرفت.

بیداری اسلامی اصطلاحی است که به برهه‌ای از تاریخ معاصر در برخی از کشورهای عربی و اسلامی به ویژه دهه هشتاد میلادی اطلاق می‌شود که در آن برهه، این کشورها به دنبال احیای دوباره دین اسلام بودند./983/ب

ارسال نظرات