۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۰۸۷۱۰

محکومیت نشست «منامه» و «معامله قرن» از سوی کنفدراسیون فلسطین آمریکای لاتین

محکومیت نشست «منامه» و «معامله قرن» از سوی کنفدراسیون فلسطین آمریکای لاتین
«کنفدراسیون فلسطینی آمریکای لاتین و کارائیب» (COPLAC) در خصوص راهبرد جدید واشنگتن و تل آویو برای نابودی آرمان فلسطین بیانیه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، فراخوان ایالات متحده آمریکای شمالی برای برگزاری کنفرانسی تحت عنوان «صلح برای آبادانی در خاورمیانه» در شهر منامه، بحرین برای ارائه حمایت اقتصادی، بحث و اجرای موافقتنامه ای تحت عنوان«معاهده قرن»، چیزی جز تحقق رویای دیرینه اسرائیل برای تصاحب تمام سرزمین فلسطین نیست، ما به عنوان کنفدراسیون فلسطینی آمریکای لاتین و کارائیب؛ به طور علنی و به شدت چنین پیشنهادی را به شرح ذیل رد و محکوم می سازیم:

  • این پیشنهاد آمریکا چیزی جز تلاش برای محو و نابودی آرمان فلسطین نیست.
  • جلسه مورد فراخوان برای برگزاری در منامه بخشی از موافقتنامه به اصطلاح «معاهده قرن» می باشد که هدف اصلی آن تهی سازی مطالبات ملت فلسطین از محتوای سیاسی و محدود سازی این مطالبات به یک مزیت اقتصادی صرف از طریق دورزدن قوانین بین المللی است، قوانینی که ضرورت تأسیس دولت مستقل و برخوردار از حاکمیت فلسطین را بر پایه قطعنامه های سازمان ملل متحد و منطبق با خواسته های جامعه بین المللی می طلبند.
  • مسأله فلسطین اقتصادی نیست و این جنبه به طور مستقیم از ماهیت اصلی رنج فلسطین یعنی اشغال نشأت می گیرد.
  • این طرح آمریکا از همان نقص اصلی عامل پیدایش دولت اسرائیل رنج می برد، به دیگر عبارت، مشورتی با قربانی اصلی یعنی ملت فلسطین وجود نداشته است.
  • با این پیشنهاد، دولت آمریکا خود را به اجرای طرح «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، محدود می سازد به طوریکه وی طرح خود را با اتکا به «صلح اقتصادی» حفظ نموده است و حقوق ملی فلسطین را نادیده انگاشته است.

علاوه بر موارد مذبور، «کنفدراسیون فلسطینی آمریکای لاتین و کارائیب» به عنوان نماینده جوامع فلسطینی در آمریکای لاتین و کارائیب و به نمایندگی از آن ها، حمایت کامل خود را از سازمان آزادی بخش فلسطین، تنها نماینده مشروع ملت فلسطین در موضع عدم مذاکره در خصوص طرحی را ابراز می نماید، طرحی که حقوق اساسی ملت فلسطین را نقض می کند و در صدد انقیاد مردم فلسطین به بقای سیستم آپارتاید، اشغال همیشگی و نفی حق قانونی و مشروع بازگشت پناهندگان، مندرج در قطعنامه 194 سازمان ملل متحد می باشد.

در پایان از همه کشورهای عربی می خواهیم که با شگرد جدید آمریکا و اسرائیل موافقت ننمایند، هدف آن حذف فلسطین از نقشه ملت ها و محو حقوق مقدس آن است. و در صورتی که یکی از این کشورها احساس ادای دین به آمریکا را نماید، فلسطین به پولی برای ادای دین مبدل نگردد.

کنفدراسیون فلسطین آمریکای لاتین و کارائیب
بوئنوس آیرس، 27 می 2019       

ارسال نظرات