۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۱۰۰۶۵
ائتلاف الفتح:

دست‌هایی به دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه است

دست‌هایی به دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه است
ائتلاف الفتح عراق در بیانیه‌ای خمپاره‌پراکنی ‌ها در عراق را در راستای تلاش برای افزایش بحران در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی حملات خمپاره‌ای گاه به گاه به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و پایگاههای عراقی ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» در بیانیه‌ای این حملات را محکوم و عاملان را «دستانی که می‌خواهند منطقه را بحرانی کنند» توصیف کرد.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، در این بیانیه آمده است که ائتلاف فتح با نگرانی بالایی شلیک چندین خمپاره و موشک به سمت منطقه سبز و پایگاه «بلد» و منطقه «الجادریه» را در روزهای گذشته دنبال می‌‌کند.

این ائتلاف در ادامه تأکید کرد: «معتقدیم که بنا بر نشانه‌ها، دست‌های جنایتکار و نادانی وجود دارد که خواهان خیر برای عراق و مردمش نیستند و تلاش دارند اوضاع را به هم ریخته و بر وضعیت امنیتی تأثیر گذاشته و موجب افزایش بحران در منطقه شوند.»

در این بیانیه ضمن محکومیت خمپاره پراکنی‌ها، آمده است که ائتلاف فتح در کنار دولت و نهادهای امنیتی عراق برای پیگرد عاملان و مجازات آن‌ها است.

روز جمعه گذشته نهادهای امنیتی از فرود گلوله کاتیوشا بر روی یک خانه در منطقه «الجادریه» در مرکز بغداد در مقابل سفارت آمریکا و سه خمپاره دیگر به پایگاه هوایی «بلد» در استان صلاح‌الدین خبر دادند که تلفات جانی در پی نداشت. در این پایگاه هوایی نیز دو مربی آمریکایی حضور داشتند.

در سی‌ام اردیبهشت گذشته نیز چند گلوله خمپاره به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد اصابت کرد که موجب به صدا در آمدن آژیر خطر در این سفارتخانه شد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات